Online marketing szolgáltatás, eszközök, lehetőségek

Ha sikeres honlapot szeretne, nem elég azt elkészíteni, hanem el kell érni, hogy az érdeklődők is rátaláljanak a honlapra. Az eszközöket, melyekkel látogatókat lehet szerezni, összefoglaló néven online marketingnek hívjuk. Ma már számos különböző online marketing eszköz, lehetőség áll a weboldal tulajdonosok rendelkezésére. Vegye fel velünk a kapcsolatot, ha több látogatót szeretne weboldalára, több ügyfelet szeretne honlapjával szerezni!

Kérje ingyenes online marketing ajánlatunkat!

Az online marketing fogalma

Az online marketing olyan marketing megoldásokat jelent, melyeket az interneten használnak, a digitális marketing része. Minden olyan tevékenységet tartalmaz, amikor valaki a vállalkozását, weboldalát az interneten népszerűsíti, reklámozza. Az online marketing segítségével egy weboldalra látogatókat, majd pedig ügyfeleket, vásárlókat lehet szerezni.

Mivel az interneten nagy verseny van a cégek között, ezért sikeres online marketing nélkül szinte lehetetlen ma már sikeres vállalkozást üzemeltetni, ezért az online marketing eszközök megfelelő ismerete elengedhetetlen.

Az online marketing alapja: a saját honlap

Az online marketing a jól megtervezett és elkészített saját weboldallal kezdődik, mert a honlaphoz kapcsolódnak az online marketing eszközök is, amiket használni lehet.

A keresőoptimalizálás során a weboldalt kell feljavítani, fejleszteni ahhoz, hogy minél több látogató találjon rá, a keresőmarketing és a közösségi média fizetett hirdetéseivel a weboldalra lesznek irányítva az érdeklődők. Hírlevelek esetén általában a feliratkozókat gyűjtjük a saját honlapon, és a kiküldött emailek is a honlapra szokták irányítani az érdeklődőket.

Ha a weboldalt és az online marketing lehetőségeket a lehető legjobban ki szeretné használni, akkor érdemes egyedi, profi weboldalt készíttetni. Az egyedi weboldalak nem sablon, hanem egyedi, személyre szabott dizájn alapján készülnek, és minden olyan funkciót tartalmaznak, amire az adott weboldal sikeréhez szükség lehet.

Az egyedi dizájnt és a weboldal funkciókat is úgy kell megtervezni, hogy a célközönség minden információhoz hozzájusson a weboldalon, és a lehető legkönnyebben tudjanak a látogatók vásárolni, rendelni. Ezek a követelmények minden weboldal esetén mást jelentenek, ezért nem célszerű sablon weboldalakat készíttetni, hanem az egyedi weboldal fejlesztést választani. Egyedi weboldalnál nem kell a meglévő sablonokhoz és a választható funkciókhoz alkalmazkodni, nem kell kompromisszumokat kötni.

Online marketing eszközök

Kérje ingyenes ajánlatunkat!

A keresőoptimalizálás (SEO)

Az egyik legnépszerűbb, legismertebb online marketing eszköz a keresőoptimalizálás. A SEO lényege, hogy a fontos, releváns kulcsszavakra, kifejezésekre kell optimalizálni az elkészült honlapot, aminek hatására előrébb fogja megjeleníteni a Google a honlapot, webshopot a találati listán.

Miért fontos a keresőoptimalizálás?

Az emberek nagy része a Google segítségével tájékozódik az interneten, a Google segítségével keres termékeket, szolgáltatásokat. Emiatt nagyon fontos, hogy egy honlap minél előrébb legyen a releváns keresések találatai között. Gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a Google első oldalára kell felkerülni, ha látogatókat szeretne szerezni honlapjára a Google keresések segítségével, ugyanis a második oldalt már csak a keresők töredéke tekinti meg. Az első oldalon azonban csak 10 weboldalt jelenít meg a Google, így gyakran nagy erőfeszítésekkel lehet csak ide bekerülni.

A keresőoptimalizálás részei

A keresőoptimalizálás számos különböző részfeladatból, teendőből áll. Ha azt szeretné, hogy weboldala, webáruháza minél előrébb jelenjen meg a találatok között, akkor mindegyikkel foglalkozni kell.

A SEO-t már a honlap elkészítésekor el kell kezdeni, úgy kell elkészíteni a weboldalt, hogy az megfeleljen a Google irányelveinek. Ez azt jelenti, hogy a weboldal legyen reszponzív, mobilbarát, az oldal betöltési, működési sebessége legyen a lehető leggyorsabb, a weboldal struktúrája legyen optimálisan kialakítva, a tartalmak már a keresőoptimalizálást figyelembe véve legyen elkészítve.

A weboldal elindítását követően jönnek azonban a további teendők. Az egyik legfontosabb a rendszeres friss, minőségi tartalom készítés. Ez azt jelenti, hogy általában nem elég egy honlapot elkészíteni, optimalizálni, hanem szövegeket, tartalmakat is kell készíteni. Ezeket a szövegeket érdemes a kulcsszavak köré írni, hogy a Google minél több releváns kifejezésre tudja megjeleníteni a weboldalt.

Nem csak a weboldalon elvégzett javítások, hanem külső tényezők is hatással vannak a Google-ben elfoglalt helyre. Ezek közül a legfontosabb a weboldalra mutató linkek száma, erőssége. Minél több, minél erősebb link mutat weboldalára, a Google annál előrébb fogja azt rangsorolni.

Tekintse meg keresőoptimalizálási referenciáinkat

Miért válassza a szakszerű keresőoptimalizálást?

A jól elvégzett keresőoptimalizálás segítségével hosszú időn keresztül lehet látogatókat szerezni egy weboldalra anélkül, hogy fizetni kellene értük. A többi online marketing eszközzel ellentétben a keresőoptimalizálás tehát hosszan tartó, olcsó megoldást jelent. Azokat a weboldalakat, melyek nem megfelelő módszerekkel, nem szakszerűen próbálnak előnyre szert tenni, a Google hátrébb sorolhatja, sőt, akár teljesen ki is tilthatja a találatok közül. Érdemes tehát olyan céggel végeztetni a keresőoptimalizálást, aki tud felmutatni referencia munkákat és hosszú távú eredményeket. Azok, akik azonnali, biztos eredményeket ígérnek, valószínűleg nem válogatnak a felhasznált eszközökben.

Keresőmarketing (SEM), kattintás alapú hirdetések

Nem csak a SEO segítségével lehet azonban felkerülni a Google első oldalára, hanem a fizetett hirdetések, az ún. keresőmarketing segítségével is. A keresőmarketinghez tartozó online marketing szolgáltatások a Google szolgáltatásai, úgy működnek, hogy az egyes kattintások (látogatók) után kell fizetni egy bizonyos összeget a Google-nek. A keresőmarketinghez tartozik a Google Ads és a Google Shopping rendszere.

Google Ads kampány készítése

A Google Ads a legnépszerűbb fizetős online marketing eszköz. Olyan kattintás alapú hirdetési (PPC pay-per-click) rendszert jelent, mely segítségével akár a Google természetes találatai felett lehet szöveges hirdetéseket megjeleníteni. Az Ads hirdetésekhez, hasonlóan a keresőoptimalizáláshoz, meg kell határozni a kulcsszavakat, amire a hirdetéseket meg szeretné jeleníteni, azonban ezek köré nem a tartalmakat, a weboldalt kell optimalizálni, hanem hirdetéseket kell készíteni.

Az Ads hirdetések egyik legnagyobb előnye, hogy azonnali látogatókat lehet velük szerezni. Nem kell várni heteket, hónapokat, mint gyakran keresőoptimalizálás során a látogatókra, hanem akár a honlap készítésével együtt indíthatók az Ads hirdetései is. Az egyes kattintások költsége több tényezőtől is függ, de a legnagyobb hatással a területen tapasztalható verseny van a kattintások költségére, bizonyos esetekben akár több száz forintba is kerülhet egy látogató szerzése, kis verseny esetén azonban pár forintért is lehet már érdeklődőket irányítani egy weboldalra.

Google Adwords kampány menedzselés referenciáink

Google Shopping kampány készítése

Webáruházak számára elérhető a Google Shopping hazánkban is. A Shopping hirdetések, hasonlóan az Ads rendszeréhez, a természetes keresési találatok felett jelennek meg. A különbség, hogy nem szöveges hirdetéseket jelenít meg ez a rendszer, hanem webáruházas termékeket, képpel, névvel, árral. Itt is a kattintások után kell fizetni, az egyes kattintások azonban általában kevesebbe kerülnek, mint az Ads hirdetések esetén.

Közösségi média marketing

A közösségi média oldalak nem csak az emberek életére, hanem az online marketingre is nagy hatással vannak. Hazánkban az elérhető közösségi média oldalak közül a Facebook az, amely a legnépszerűbb az emberek körében, így az online marketing során is a Facebookra érdemes legjobban koncentrálni. A közösségi média marketing legfontosabb része tehát a Facebook jelenlét megtervezése, megvalósítása.

Facebook oldal készítése

A mai világban, akinek honlapja van, annak Facebook oldalra is szüksége van. Mivel az emberek szabadidejük jelentős részét töltik a Facebookon, így ha el akarja érni a potenciális vásárlókat, ügyfeleket, szüksége lesz céges Facebook oldalra, jelenlétre. A Facebook oldalon lehet termékeket, szolgáltatásokat reklámozni, kommunikálni az érdeklődőkkel, új ügyfeleket szerezni. A Facebook oldal létrehozása, működtetése teljesen ingyenes.

Facebook kampány menedzselés referenciáink

Facebook hirdetések

Lehetőség van a Facebookon is fizetett hirdetések indítására. A Facebook hirdetések nem kulcsszavakra jelennek meg, mint a Google hirdetései, hanem közönségeket lehet megcélozni, számukra fog megjelenni a hirdetés.

A Facebook közösségi média hirdetések képpel és szöveggel rendelkeznek, ha maximális eredményeket szeretne elérni a Facebook hirdetésekkel, bízza hozzáértőre elkészítésüket.

Hírlevél, email marketing

A hírlevél, az email marketing az online marketing egyik legrégebbi formája. Annak ellenére, hogy régóta használt marketing megoldásról van szó, az email marketing manapság is rendkívül népszerű és hatékony. Az email marketinggel teljesen új ügyfeleket, látogatókat ugyan nem lehet szerezni, de sokkal jobban ki lehet használni a weboldal, webáruház nyújtotta lehetőségeket.

Hírlevélre olyan emberek szoktak feliratkozni, akik rátalálnak egy cégre, honlapra. A céljuk, hogy kapcsolatban maradjanak, értesüljenek a hírekről, új termékekről, szolgáltatásokról, akciókról. Ez a folyamatos kapcsolat nem csak az érdeklődők, hanem a honlap tulajdonosok számára is előnyös, ugyanis hírlevelekkel, különböző email marketing üzenetekkel rendszeresen meg lehet keresni a feliratkozókat.

Tartalommarketing

A tartalommarketing hozzátartozhat a keresőoptimalizáláshoz, ugyanis az új, rendszeres tartalmakkal újabb és újabb kulcsszavakat lehet megcélozni. A tartalommarketing azonban sokkal többet tud hozzáadni a weboldal sikeréhez, mint a SEO.

A tartalommarketing, a célirányosan létrehozott szövegek, tartalmak segítségével javítani lehet a Facebook és a Google Ads hirdetések, a hírlevél kampányok hatékonyságát is, landing oldalként.

A tartalommarketing weboldalak, webáruházak esetén általában egy blog felületen történik, ahol rendszeresen, könnyedén lehet cikkeket, híreket létrehozni. Ha egy honlapon minőségi, érdekes cikkek jelennek meg rendszeresen, akkor lesznek olyan érdeklődők, akik rendszeresen, kifejezetten a cikkek miatt fognak visszatérni.

Videó marketing

Egyre több mindenkit, főként a fiatalabb generációt, nem csak szöveges formában, hanem videókkal is meg lehet szólítani, el lehet érni. Az online marketing eszközök keretein belül videók segítségével is lehet látogatókat, ügyfeleket szerezni.

A videók előnye, hogy hasonlóan egy bloghoz, visszatérő látogatókat, érdeklődőket lehet szerezni a rendszeresen közzétett videók segítségével.

Youtube videók

A videó marketing elsősorban a Youtube videókat jelenti. Egy Youtube videót nem egyszerű elkészíteni, sokkal több időt és erőforrást igényel, mint egy blog cikk megírása. Az optimális Youtube videók általában 7-15 perc közöttiek, amit laikusként nem lesz egyszerű elkészíteni. Szerencsére ma már a legtöbb okostelefon képes megfelelő minőségű videót készíteni, de szinte biztosan szerkeszteni, vágni kell a videókat feltöltés előtt, amihez egy átlagos honlaptulajdonos nem biztos, hogy ért.

TikTok videók

Az utóbbi években, főleg a fiatalok körében, a TikTok az egyik legnépszerűbb közösségi média oldal. TikTokon rövid videókat lehet megosztani, és minden olyan cégnek ajánlott itt jelen lenni, amelynek a célközönsége a fiatalokra épül.

A TikTok videók optimális hossza mindössze 10-15 másodperc, és az okostelefonos videó készítés tökéletes erre a célra, nem feltétlenül van szükség plusz eszközökre. Szerkeszteni, vágni sem kell a videókat, így bárki tud erre a platformra videókat készíteni.

Google Cégem regisztráció

A Google Cégem (Google My Business) egy olyan ingyenes szolgáltatás, melynek segítségével cégek, szervezetek fel tudnak kerülni a Google Térképre (Google Maps), valamint testre tudják szabni a Google találati lista melletti megjelenésüket. Ezek különösen a helyi, közelben történő keresések esetén lehetnek eredményesek, valamint a helyi keresőoptimalizálásban is segítenek.

A Google Cégem profil a térképes megjelenés mellett a legjobb megoldást jelenti vásárlói vélemények gyűjtésére. A véleményezéshez az embereknek be kell jelentkezniük a saját Gmail fiókjukba, tehát nem tud senki rengeteg valótlan véleményt beküldeni. Emiatt azok a cégek, melyek sok pozitív véleményt tudnak itt összegyűjteni, sokkal könnyebben győzik meg az érdeklődőket.

Az online marketing előnyei

Az online marketing több szempontból is előnyös a hagyományos marketinghez képest.

Alacsonyabb költségek

A hagyományos marketing megoldások általában a papír alapú hirdetéseket vagy rádiós, tv-s reklámokat jelentenek. Ezeknek az elkészítése és a megjelentetése is sok pénzbe kerül. 

Az online marketing hirdetések, reklámok elkészítéséhez általában csak egy számítógépre van szükség, amin esetleg egy képszerkesztő program is van, ha képes hirdetéseket szeretnénk készíteni. Nem kell plakátokat készíteni, nem kell rádióban megjelenni, hanem számos egyszerű, könnyen használható online marketing eszköz közül lehet választani.

Online marketing esetén nincsenek minimális hirdetési költségek sem, mindenki akkora összeggel tud elkezdeni hirdetni, amennyivel szeretne. Ez lehet napi pár száz forint is, de akár több tízezer is. 

Pontos eredmények mérésekkel

A hagyományos hirdetéseket nem lehet pontosan mérni. Nem fogjuk tudni, hogy hányan néznek meg az út mellett egy plakátot, és azt sem, hogy a rádióban hányan hallják a hirdetést, és vásárolnak ennek köszönhetően. Emiatt nem lehet tudni, hogy valójában megéri-e a marketing vagy sem.

Ezzel szemben online marketing esetén minden mérhető. Pontosan lehet tudni, hogy hányan látják a hirdetéseket, hogy hányan kattintanak rájuk, és ha jól be van állítva minden, akkor azt is, hogy mennyi bevétel lett a hirdetésekből.

Az online marketing kihívásai

Mivel egyre több weboldal tulajdonos hirdet az interneten, ezért az internetezők folyamatosan hirdetésekkel, reklámokkal találkoznak. Nem csak a lehetőségek nagyok online marketing esetén tehát, hanem a verseny is.

Nem elég elkészíteni pl. egy Google Ads vagy egy Facebook hirdetést, hanem törekedni kell arra, hogy a hirdetések, reklámok minősége a konkurenciák hirdetéseit felülmúlja, hogy valami pluszt tudjunk ajánlani az érdeklődőknek, hogy a rengeteg lehetőség közül minket válasszanak.

Ha a keresőoptimalizálást nézzük, akkor jobb, tartalmasabb weboldalt kell készíteni, mint a konkurenciák honlapjai. Azokat a weboldalakat, melyek évtizedek óta foglalkoznak keresőoptimalizálással, nem lehet egyik pillanatról a másikra utolérni.

Az online marketing stratégia kialakítása

Ahhoz, hogy sikeresek legyünk az interneten, megfelelő stratégiára van szükség. Lássuk az ezzel kapcsolatos teendőket.

1. Marketingcélok meghatározása

Az első és legfontosabb lépés annak meghatározása, hogy mit akarunk elérni a marketinggel. Több vásárlót szeretnénk? Növelni szeretnénk a termékenkénti hasznot? Hírlevél feliratkozókat gyűjtünk?  Fontos pontosan, ha lehet, akkor számszerűen meghatározni a marketingcélokat, ez ugyanis elengedhetetlen a sikeres marketing kampányokhoz.

2. Célközönség meghatározása

A célközönség azokat az embereket, csoportokat jelenti, akiknek a termékeket, szolgáltatásokat el szeretnénk adni. Minél pontosabban meghatározzuk a célközönséget, annál nagyobb az esélye, hogy sikeres lesz a kampány.

Többek között a következő kérdésekre érdemes a válaszokat keresni: A vásárló neme, életkora? Keresete, kiadásai? Kikapcsolódási lehetőségei? Milyen problémáját tudjuk a szolgáltatásunkkal, termékünkkel megoldani?

3. Konkurencia elemzése

Nem lehet sikeres online marketing stratégiát kialakítani a versenytársak ismerete nélkül. Tanulmányozni kell a konkurenciák honlapjait, közösségi média oldalait, termékeik, szolgáltatásaik árát és minőségét, valamint az általuk alkalmazott online marketing módszereket.

4. Marketing módszerek kiválasztása

A fenti információk birtokában már ki lehet választani azokat a módszereket, melyeket megéri alkalmazni a saját weboldalunk marketingjénél. Valószínűleg egyszerre több marketing eszközt is kell majd használni a már bemutatott lehetőségek közül.

5. Hirdetések elkészítése, kampányok beállítása

Az online marketing hirdetések mindig az adott hirdetési felülethez készüljenek specifikusan, mivel minden felület, közösségi média oldal különböző formátumokat követel meg. A beállításoknál mindenképpen meg kell adni a napi keretet, amit a hirdetésekre szánunk. 

Ajánlott tartalmak

Google Cégem előnyei helyi cégek számára
már. 29
A Google Cégem a Google olyan ingyenes szolgáltatása, melynek segítségével cégek és szervezetek egyszerűen kezelhetik az online megjelenésüket, amit az érdeklődők a Keresés vagy a Térkép szolgáltatásban fognak látni. Ez a szolgáltatás minden cég...
Minőségi tartalom = Magas látogatottság
dec. 20
Ma már elképzelhetetlen egy sikeres látogatottság növelés, keresőoptimalizálás lebonyolítása a megfelelő szöveges tartalom nélkül. A lényegre törő, figyelemfelkeltő, informatív és ugyanakkor a keresőrobotok szempontjait is figyelembe vevő szövegek...
A Google kereső előnyben részesíti és előrébb sorolja a találati listán a mobilbarát weboldalakat
ápr. 14
Google hátra sorolja a nem mobilbarát weboldalakat A Google igen fontos bejelentést tett: mobileszközökön keresőjük rangsorolási algoritmusába beépítik, hogy az adott weboldal mobilbarát-e. A nem mobilbarát weboldalakat hátrébb sorolja a találati...
Komplett keresőbarát, minőségi honlap, Google Adwords kampánnyal 1 hét alatt? Nem lehetetlen.
nov. 15
Úgy tűnik, nálunk nincs lehetetlen. Komplett keresőbarát, tartalomszerkesztő rendszeres, minőségi honlap 1 hét alatt? Megcsináltuk. Hétfőn jött a telefon, hogy egy pécsi taxis csapatnak sürgősen szüksége van egy honlapra, mert utasaik nagy része ott...
Facebook, avagy a vállalkozás népszerűsítés új ösvénye
aug. 05
Szinte minden vállalkozás, legyen az akár milliárdos árbevételű vagy sokkal kisebb, egyre nagyobb érdeklődést mutat a facebook iránt. Ez nem véletlen... A Facebook mára a világ legnépszerűbb közösségi oldala lett. Több mint 400 millió regisztrált...
A Google Analytics fontossága és szerepe
jan. 17
Annak érdekében, hogy egy weboldalt megfelelően lehessen optimalizálni és fejleszteni ugyanakkor ki lehessen szűrni a hibáit, adatokat kell gyűjtenünk a látogatók viselkedéséről az oldalon. Ebben különböző eszközök állnak rendelkezésünkre,...
Ajándék 25.000 Ft értékű Google Adwords hirdetési lehetőség, kampány beállítással!
dec. 27
Rendelje meg most valamelyik weboldal csomagunkat (starter, prémium, webáruház) és mi ajándékba adunk egy 25.000 Ft értékű Google Adwords hirdetési lehetőséget, kampány beállítással együtt! Informálódjon a lehetőségeiről valamelyik elérhetőségünkön...
Hogyan találjunk weboldalunkhoz jó kulcsszavakat?
dec. 14
A keresőoptimalizálás egyik legfontosabb lépése a megfelelő kulcsszó megtalálása. Ez a gyakorlatban úgy néz ki, hogy összeírunk körülbelül 10 szót (oldalanként!), amit kulcsfontosságúnak ítélünk az adott lap tartalmával kapcsolatosan. Általános...
Hogyan válasszunk domain nevet? Milyen egy jó domain?
dec. 13
Ha már eldöntöttük, hogy meg akarunk jelenni az interneten, a legtöbb „fejtörést” általában a megfelelő domain név kiválasztása okozza. Az elsőre kigondolt névről gyakran kiderül, hogy már foglalt. Mit lehet ilyenkor tenni? Mindenki, aki kicsit is...
Ingyen készítjük el facebook fiókját, ha most rendel honlapot!
nov. 16
Rendeljen most weblapot és ingyen elkészítjük céges facebook fiókját! Építsen kapcsolatokat a facebook segítségével. A Facebook egy cég számára nagyszerű eszköz a cég körüli közösség megszervezésére és aktivizálására. Az egyik legfontosabb: az...