- +36 (30) 530 2953
- +36 (30) 530 2953
- info[at]netfort[dot]hu
A Google Analytics fontossága és szerepe
Annak érdekében, hogy egy weboldalt megfelelően lehessen optimalizálni és fejleszteni ugyanakkor ki lehessen szűrni a hibáit, adatokat kell gyűjtenünk a látogatók viselkedéséről az oldalon. Ebben különböző eszközök állnak rendelkezésünkre, segítségünkre. (pl.: Google Analytics)
Mi is az a webanalitika, webstatisztika?
A webanalitika vagy más néven webstatisztika feladata, hogy mérni és elemezni lehessen azt, ahogyan a látogatók a honlapon (és annak bizonyos aloldalain) „viselkednek”, hogy milyen web oldalról érkeznek, a mi honlapunkra vagy, hogy hogyan használják az egyes funkciókat az oldalon belül.
Válaszokat kaphatunk, olyan kérdésekre, hogy hányan olvassák el a különböző híreinket, cikkeinket és egyéb írásainkat, vagy egy webáruház esetén melyik terméket nézték meg a legtöbbször stb.
Pár éve a webanalitika szinte bárki számára teljesen elérhetővé vált a különböző ingyenes, vagy nagyon olcsó segédeszközök megjelenésével. A Google Analytics például egy szinte minden téren kifogástalan funkciókkal és paraméterekkel rendelkező analitikai szoftver, amit bárki ingyen használhat a honlapjának és a marketingjének elemzéséhez, tökéletesítéséhez.
Miket lehet mérni a Google Analytics-szel?
Számtalan dolgot lehet mérni webanalitikával. Íme néhány mérhető ugyanakkor fontos adat, melyekről információkat kapunk Google Analytics fiókunkban:
- Látogatások hossza: Mennyi időt töltött átlagban a látogató az oldalunkon.
- Népszerű oldalak: Az oldalunkon a legtöbbet látogatott oldal(ak).
- Belépő oldalak: Honnan léptek be a mi oldalunkra.
- Kilépő oldalak: Hol lépett ki a látogató a mi oldalunkról.
- Földrajzi információk: Térképen jelölve láthatjuk hogy honnan érkeztek a látogatóink.
- Böngésző típusok: Milyen típusú böngészővel nézték meg az oldalunkat.
- Gyakori kulcsszavak: Ha keresőből érkezett a látogató, akkor milyen kulcsszavakat használt a kereséskor.
- ... és még számtalan egyéb hasznos információ!
Láthatjuk, hogy szinte teljes egészében képet kapunk a látogatóinkról, azok szokásairól, kedvenc oldalaikról, stb.
Milyen „valódi” eredmény(eke)t hozhat a webanalitika?
A négy legfontosabb előny, amit a webstatisztika nyújtani tud:
Növekvő értékesítés: A webanalitika segítségével megtudhatjuk, hogy a weboldalon mit kell változtatni, hogy növekedjen az értékesítéseinek száma. Választ fogunk kapni többek között ilyen kérdésekre is miszerint:
- Melyek a legjobban működő ajánlataink, és melyek a leggyengébbek?
- Mely terméket / terméktípust keresik / veszik a legtöbben a honlapunkon?
- Melyek a legjobban fogyó kiegészítő termékek az egyes fő termékek esetén?
- stb.
A megfelelő válaszok birtokában már könnyen növelhető az értékesítési arány illetve az egyéb marketing eszközök is tovább optimalizálhatók.
Elégedettebb vásárlók: A webanalitika segít abban, hogy észrevehessük a rejtett problémákat és kritikus pontokat a honlapunkon. Ha azt látjuk, hogy például a webshopunkban közvetlenül a teli kosár megrendelése előtt távoznak a legtöbben, akkor tudni fogjuk, hogy ott javítani kell a megrendelési procedúrán, mert valami nem működik / tetszik a látogatóinknak / érdeklődőinknek. Az ilyen problémák kijavításával és a jól működő részek további erősítésével nagymértékben növelhető az érdeklődők és a vásárlók elégedettsége.
Jobb döntések: A tudás hatalom, tartja a mondás. Ha megfelelően használjuk fel a webanalitika által biztosított információkat, akkor könnyebben meg fogjuk érteni a vásárlóink / látogatóink gondolkodását, a vásárlási döntések mögött meghúzódó folyamatokat, és így az egész cégét jobbá, nyereségesebbé tudjuk tenni. Ugye senki sem szívesen vezetne egy olyan „céget”, ahol semmit nem tud a dolgok működéséről?
Nagyobb hatékonyság: Ha pontosan látjuk, hogy mely online kampányunk (hirdetések, email kampányok, bannerek, stb.) hozza a legtöbb profitot, és melyikek azok, amik gyengébben működnek, akkor a marketingre szánt forrásokat optimalizálni tudjuk, amivel nem kis, időt, pénzt és energiát takarítunk meg!
A webanalitika kombinálható más eszközökkel is, mint például egy online hirdetési kampány. (Google AdWords)