Milyen a jó landing page?

A landing page (magyarul landolóóoldal) a honlapodnak az az oldala, melyre először megérkezik a látogató. Általánosságban két fajta landing page különböztethető meg: az egyik arra használatos, hogy tovább irányítsa a látogatót honlapod többi oldalára, a másik pedig a célok (eladások, feliratkozások) megvalósítására szolgál.

Az olyan landing page, amely a látogatók tovább irányítására szolgál rendszerint webáruházaknál használatos. Ha megérkedzik rá a látogató, akkor be lehet mutatni az árusított szolgáltatást, termékeket rajta, és linkekkel lehet útbaigazítani azokat a látogatókat, akiknek felkeltettük érdeklődését, így eljuthatnak innen a termékek oldalára, hogy tudjanak vásárolni.

Milyen a jó weboldal landing page?

Az olyan landing page, amely a célok megvalósítását tűzi ki célnak általában a látoagtók adatainak megszerzésére használatos. Azt kell elérni segítségével, hogy a látogató feliratkozzon egy hírlevélre, megadja az adatait (pl. név és email cím). Ennek az adatgyűjtésnek a célja, hogy a későbbiekben könnyebben el tudjuk juttatni számukra a híreket, és eladásokat generáljunk. Az ilyen oldalak jellemzője, hogy úgy vannak kialakítva, hogy leírják, milyen előnyökkel jár a látogatók számára, ha feliratkoznak, és egyben lehetőség is van erre a feliratkozásra az oldalon.

Landing page kialakítási tanácsok

Letisztult, megtervezett dizájn

A landing page kinézete, használhatósága nagyban hozzájárul sikerességéhez. Úgy kell kialakítani, hogy az oldal minden eleme a megvalósítandó célt segítse elő, legyen ez a cél eladás, feliratkozás hírlevélre, adatok gyűjtése, vagy akár letöltések elősegítése.

A színeket úgy kell megválasztani, hogy az oldal esztétikus, könnyen olvasható legyen. Sokan azt mondják, hogy a piros vagy a zöld szín használata növeli az eladásokat, de ha nem is hiszel ebben, arra törekedni kell, hogy a háttér színe és a cselekvésre felhívó gombok (vásárlás, kosárba tesz, feliratkozás) elüssenek egymástól, hogy tisztán látható legyen az a gomb, amire szeretnéd, ha kattintanának a látogatók.

Kevés zavaró tényező

Ahogy írtuk az előző fejezetben is, minél egyszerűbb legyen a dizájn. Emellett kerüld a felugró ablakokat, legyen mindenképpen rajta navigáció, de ne vidd túlzásba alkalmazását. A jó landing page arra és csak arra törekszik, hogy elérje azt a célt, amit kitűztél. További felesleges információra nincs szükség.

A tartalom úgy legyen megformázva, hogy a fontos információk legyenek kiemelve, hogy azok, akik csak átfutják szemmel az oldalt, nem olvasnak el mindent rajta, tudják, hogy miről is van szó.

Az oldal címének kihasználása

Az oldal címe az első, amit a látogató meglát. Úgy kell megformázni és megírni, hogy ez az egyik legfontosabb része az egész oldalnak. Ha valaki nem olyan címet lát, mint amire számított, könnyedén tovább állhat anélkül, hogy az oldal többi részét elolvasná.

Ha nem fér bele minden fontos információ egy sorba, akkor két részre is lehet bontani, a fő cím legyen az ajánlat bemutatása, majd alatta, alcímként, legyen bemutatva a többi, másodlagos érték.

Megbízhatóságot igazoló jelzések

A látogatók számára fontos az, hogy amikor először meglátogatnak egy oldal, akkor lássanak olyan jeleket, jelzéseket, melyek azt mutatják meg, hogy biztonságos, elismert honlappal van dolguk. Ezeket a jelzéseket kell megjelenítened a landing page-en is. Ilyen lehet pl. a Facebook kommentek, értékelések beágyazása, különböző értékelési oldalak (pl. árukereső webshopoknál) beágyazása, szintén webshopok esetén a biztonságos tranzakciót jelző emblémák (bankok, bankkártya cégek logója, tanúsítványok). Ha ilyeneket látnak a látogatók, tudják, hogy megbízható honlappal van dolguk és szívesebben adják meg adataikat vagy vásárolnak nálad.

Mobilbarát landing page

A mobilbarát honlapok fontosságáról írtunk már korábban. Ezek az okok a landing page-re is ugyanúgy vonatkoznak, mint a honlap egészére. Azok, akik kisebb kijelzőről böngészik weboldalad, ugyanúgy elvárják a lehető legjobb élményt, mint azok, akik képernyőt használnak.

Rövid, egyszerű űrlapok

Természetesen az első reakciód az, hogy minél több információt tudsz begyűjteni egy-egy űrlap benyújtásakor, viszont a látogatóknak az a kényelmesebb, ha minél gyorsabban ki tudják tölteni az űrlapot, és mehessenek a dolgukra. Emiatt törekedni kell arra, hogy minél gyorsabban ki tudjál tölteni, tehát csak a mindenképpen szükséges információkat kérd el ilyen esetekben. Minél több mezőből áll az űrlap, annál kisebb százalékban fogják a látogatót kitölteni.

Ha mégis több információt szeretnél megszerezni, akkor a nem olyan fontos dolgokat az első űrlap benyújtása után adhassák meg a látogatók, így nem fogsz hátrányt elszenvedni amiatt, ha valaki csak a kevesebb információ megadását vállalja.

PPC marketing

A PPC marketing (pay-per-click, lényege, hogy minden egyes kattintás után fizetsz, ilyen pl. a Google Adwords) hirdetésekhez kapcsolódó landing page-ek tartalmazzák azokat a szavakat, kifejezéseket, melyeket a hirdetésben is használsz, mivel ez elősegíti majd a sikeres konverziót, mivel a látogatók azt látják az oldalon is, ami miatt a hirdetésekre kattintanak.

Tesztelés

Ha minden tanácsot meg is fogadsz, a tesztelést akkor sem szabad elhanyagolni, mivel ezeknek gyakorlatban is működniük kell ahhoz, hogy a megfelelő eredményt tudd elérni. A Google Analytics segítségével követni tudod, mely oldalakra kattintanak a látogatók a landing page után, statisztikákat vezethetsz arról, hogy mennyi beadott űrlapod van x számú látogató után. Ha nem elég jók az elért eredmények, akkor el kell gondolkodni azon, milyen eszközökkel, megoldásokkal tudod javítani a landing page hibáit.