Marketing lehetőségek kisvállalkozások számára

Sok kisebb vállalkozás nem tulajdonít nagy jelentőséget a marketingnek, mivel nem tud elkülöníteni nagy összegeket erre a célra. Ez azonban nem jó megoldás, mivel a marketing nem csak a nagy, már befutott cégek eszköze, hanem mindenki megengedheti magának, hogy valamilyen formában foglalkozzon vele. Cikkünkben azokat a marketing megoldásokat fogjuk bemutatni, melyeket kisebb cégek is ki tudnak használni.

Marketing lehetőségek kisvállalkozások számára

Saját honlap

A saját céges honlap fontosságáról írtunk már korábban. Ez az egyik legdrágább marketing lehetőség a most bemutatásra kerülők közül, azonban az egyik legfontosabb is. A mai világban nagyon nehéz saját honlap nélkül eredményeket elérni, fejlődni, legyen szó bármilyen cégről is. Ha kiszámoljuk, hogy egy megfelelően elkészített honlap évekig jó megoldás lesz, akkor láthatjuk, hogy hosszútávon nem olyan nagy költség ez, és az eredménye megkérdőjelezhetetlen.

Az elkészítés után tudjuk a honlapot keresőoptimalizálni, valamint folyamatosan friss, releváns tartalmakkal feltölteni, amivel könnyen új vásárlókhoz, ügyfelekhez juthatunk. Arra kell figyelni, hogy ne csak csináltassunk egy weboldalt, hanem foglalkozni is kell vele. Ez azt jelenti, hogy a céges honlapon mindig az aktuális kapcsolati lehetőségek legyenek megadva, mivel hiába van honlapunk, ha nem tudnak segítségével kapcsolatba lépni velünk érdeklődők.

A saját céges honlapon az egyik legjobb megoldás ingyenes marketingre, ami a keresőoptimalizálás egyik nagy része is, a blog. Arra kell csak figyelni, hogy olyan cikkeket, bejegyzéseket töltsünk fel, melyek érdekelhetik az embereket, valamint rendszeresen írjuk őket, hogy ne feledkezzenek meg cégünkről az érdeklődők.

Szeretné, ha az Ön kisvállalkozása is rendelkezne saját honlappal? Kérje ingyenes ajánlatunkat

Közösségi média

Az emberek rengeteg időt töltenek Facebookon, amit akár a legkisebb cégek is ki tudnak használni. Ehhez nincs szükség másra, mint egy céges Facebook profilra, melyet aztán rendszeresen kell frissíteni. A költségeket tekintve ez nem kerül semmibe, csak a ráfordított időbe, és a cég tulajdonosa is tudja ezt csinálni, nincs szükség külső szakemberre.

Arra kell csak figyelni, hogy rendszeresen használjuk a közösségi médiát, olyan tartalmakat osszunk meg, melyek érdeklődők, ügyfelek számára érdekesek, fontosak lehetnek, valamint a felmerülő kérdéseket belátható időn belül válaszoljuk meg.

A Facebookon van lehetőség fizetett hirdetésekre is, melyeket ki lehet használni, de valószínűleg a kisebb vállalkozások számára ennek használata csak később, az ingyenes vagy kevesebbe kerülő lehetőségek után fog csak következni a sorban.

Helyi média

A kisebb, helyi cégek számára még mindig jó megoldás, ha a helyi médiában (újságok, esetleg TV) jelen vannak. Erre két lehetőség is van:

  • fizetett hirdetések (általában nem kerülnek nagyon sokba a modernebb marketinghez képest)
  • olyan tartalom, érdekesség, egyéni dolog bemutatása a céggel vagy tevékenységgel kapcsolatban, mely hírértékkel bír

Egyre jobban elterjednek a helyi, vagy egy kisebb területhez (pl. járáshoz, megyéhez) tartozó internetes hírportálok is, ahova szintén be lehet kerülni az előző két módszerrel. Amire figyelni kell, hogy ilyenkor szükség lehet a saját honlapra, hogy teljesen ki lehessen használni az internetes marketing előnyeit.

Marketing korábbi vásárlók, ügyfelek számára

Aki egy kicsit is foglalkozott már marketinggel, tudja, hogy korábbi vásárlót könnyebb, olcsóbb megtartani, mint újat szerezni. Ez gyakorlatban azt jelenti, hogy törekedni kell arra, hogy aki már vásárolt nálunk egyszer, az a későbbiekben is visszajöjjön.

Gyakorlatban ez azt jelenti, hogy szükség van a kiváló termékekre, szolgáltatásokra, hogy egyáltalán ne forduljanak el tőlünk a vásárlók a jövőben. Emellett promóciókkal, hírlevekkel, akciókkal biztosíthatjuk azt, hogy a korábbi ügyfelek a későbbiekben is figyelemmel kövessék vállalkozásunkat.

Helyi tevékenységek

A legtöbb kis vállalkozás helyi szinten működik csak, ezt ki lehet használni azzal, ha a helyi közösségekben aktívak vagyunk. Ez azt jelenti, hogy lehet szervezni eseményeket, bemutatókat, segédkezni helyi ügyekben, ahol cserébe megemlítik cégünket. Minden olyan tevékenység jó megoldás lehet, melynek során emberekkel találkozunk, mivel mindegyik potenciális ügyfél lehet.

Helyi reklámlehetőségek

Mindenki látott már az út mellett, vagy a helyi boltokban, üzletekben reklámtáblákat (nem csak a nagyokat, hanem kisebb méretben is), szórólapokat. Ezeket minden cég ki tudja használni, csak egy kis szervezésre, utánajárásra van szükség hozzá.

Összefoglalás

A marketing tehát nem csak nagy vállalkozások számára, hanem kis cégeknek is kiváló lehetőség új ügyfelek szerzésére, a bevételek növelésére. A lényeg, hogy foglalkozni kell vele, mivel enélkül nincs esély sem a sikerre. A cikkünkben bemutatott megoldások segítségével a helyi cégek is tudnak fejlődni, új ügyfeleket szerezni anélkül, hogy az megterhelő lenne a pénztárcát tekintve.