Miért fontos a közösségi média cégek számára?

Ha megnézzük a különböző nagy cégek közösségi média profiljait, láthatjuk, hogy kivétel nélkül mindegyik aktív számos oldalon. Ez azért van, mert számos előnnyel jár számukra. Azonban a közösségi média nem csak a világhírű vállalatok számára jelentkezik előnyökkel, hanem mindegy egyes cég, vállalkozás számára. Ezeket fogjuk cikkünkben megvizsgálni.

Miért fontos a közösségi média cégek számára?

Terjeszkedés

A közösségi média az egyik legegyszerűbb megoldás arra, hogy olyan emberekhez juttassuk el cégünket, akik még sosem hallottak rólunk. Mivel az emberek nagy része használja valamilyen szinten, így ezeken az oldalakon keresztül könnyebb elérni őket. A követéseknek, lájkolásoknak, megosztásoknak köszönhetően fokozatosan lehet bővíteni azt a kört, akik számára könnyedén el tudjuk juttatni a híreket, újdonságokat vállalkozásunkról.

A céges honlap támogatása

A közösségi média profilra nem egy különálló dologként kell tekinteni, hanem olyan dologra, ami jelentősen hozzájárul a vállalkozás többi részéhez. Ebbe beletartozik a céges honlap is. A közösségi médiából látogatókat tudunk szerezni, ami segíti a keresőoptimalizálást közvetetten (a több látogató azt mutatja a Google számára, hogy népszerű, látogatott honlapról van szó). Nem csak látogatókat, hanem új ügyfelekhez, vásárlókhoz is juthatunk, akik a közösségi média nélkül soha nem hallottak volna cégünkről.

A közösségi médiából több lehetőségünk is van arra, hogy linkeljük honlapunkat, amik alapján utána a látogatók érkezni fognak. Először is a bemutatkozásba tehetünk linket. Emellett blog bejegyzéseket, termékeket is linkelhetünk közvetlenül. Ezeknek a megoldásoknak köszönhetően a látogatók ott fognak belépni honlapunkon, ahova mi irányítjuk őket.

A cég bemutatása

A közösségi média jó lehetőség arra, hogy bemutassuk cégünket, valamint a szolgáltatásainkat, termékeinket. Ha csak linkeket teszünk ki honlapunkra, vagy csak annyiból áll a közösségi jelenlétünk, hogy „gyertek vásárolni”, akkor nem fogunk nagy sikereket elérni.

Ezzel szemben sokkal jobb megoldás, ha olyan dolgokra koncentrálunk, melyek a látogatókat, követőket érdekelhetik. Erre találták ki a „80/20” szabályt, ami gyakorlatban azt jelenti, hogy a közzétett tartalmak 80%-a legyen érdekes, ismeretterjesztő, és csak 20% legyen a promóció.

 Ha újdonságokkal állunk elő (pl. új termékek), azok bemutatását lehet a közösségi médián keresztül kezdeni. Rengeteg ember lesz, aki itt fog vele találkozni először, ennek megfelelően célszerű úgy megtervezni ezeket a bemutatókat, hogy kihasználjuk a közösségi média által nyújtott lehetőségeket is.

Információszerzés az érdeklődőkről, vásárlókról

Nincs annál jobb kutatás, amikor a látogatók, vásárlók saját maguk mondják el a véleményüket cégünkről. Ha ezekre a véleményekre odafigyelünk, akkor rengeteget tanulhatunk belőlük, valamint fejleszthetjük vállalkozásunkat. A közösségi média erre is tökéletes megoldást kínál. Ha olvassuk, megfogadjuk a hozzászólásokat, akkor az érdeklődők kedvében tudunk járni.

Vásárlói hűség

A cél nem az, hogy valaki nálunk vásárol, majd lemondunk róla, hanem az, hogy később is folyamatosan jöjjön vissza vásárolni. Egy korábbi vásárlót sokkal könnyebb megtartani, mint helyette újat szerezni. A közösségi média ehhez tökéletes segítséget nyújt.

Bármelyik oldalt használjuk (lehetőleg a legnépszerűbbeket mindenképpen rendszeresen frissítsük: Facebook, Instragram, esetleg Twitter), lehetőségünk van azonnali kommunikációra az érdeklődőkkel. Ez számtalan előnnyel jár: nincs várakozási idő; aki kérdez, tudja, hogy kérdése célbaér, foglalkoznak vele; egyéni problémákat is lehet orvosolni. Amire ügyelni kell, hogy ne legyen rengeteg megválaszolatlan kérdés, tehát belátható időn belül kerítsünk sort a kommunikációra, mert különben rosszul is elsülhet a dolog.

Ha ezekre odafigyelünk, akkor elégedett ügyfeleket, érdeklődőket szerezhetünk, akik akár éveken át hűségesek lesznek cégünkhöz.

Ingyenes reklámlehetőség

Ezek a hűséges ügyfelek utána továbbviszik cégünk hírnevét, nem csak személyesen, hanem az internet világában is. Gondoljunk csak bele, mindenki szívesebben vásárol olyan cégtől, melyet barátja, rokona, ismerőse javasol neki. Ez nincs másképp az internet világában sem. Ha minél többen látják, hogy ismerőseik követik, megosztják cégünket, annál szívesebben fognak vásárolni tőlünk.

Ha nincs is mindenkinek olyan ismerőse, aki kapcsolatban állna már cégünkkel, arra jók a közösségi média profilok, hogy biztosan lesznek olyan emberek, akik leírják korábbi tapasztalataikat cégünkkel kapcsolatban. Ez pedig az ismeretlen embereket is segíthet meggyőzni, mivel élő, a céggel kapcsolatban nem álló emberektől olvashatnak személyes véleményeket. Ezek sokkal többet érnek, mint amit mi a honlapunkon meggyőzés céljából meg tudnánk jelentetni.

Összefoglalás

Jól látható, hogy a közösségi média jelenlét rengeteg előnnyel jár a legkisebb cégek számára is. Ha a bemutatott megoldásokat, célokat összehangoljuk, akkor egy olyan közösségi média stratégiát, tervet tudunk kialakítani, mellyel elősegíthetjük a vállalkozás céljainak elérését.