A Google Ads veszi át a Google Adwords helyét

A Google bejelentette, hogy a megszokott Google Adwords hirdetési rendszerét az ún. Google Ads fogja váltani a közeljövőben. Az Adwords 18 éve indult útjára, és azóta a vezetője az olyan hirdetéseknek, amikor kattintásonként kell fizetni a hirdetési díjakat. Ahogy a neve is mutatja, kezdetben a szöveges hirdetéseket jelentette az Adwords (a „words” jelentése magyarul „szavak”), azonban manapság már, köszönhetően a technológia fejlődésének és az internetezési szokások, eszközök megváltozásának, képeket, videókat alkalmazó reklámokat is használunk. Mindezek mellett nem csak a keresőben, hanem a Google egyéb platformjain (Google Maps, Youtube, Google Play) is lehet reklámokat megjelentetni, melyek megtervezése mindig az adott felülethez kell, hogy igazodjon, ha eredményeket akarunk elérni velük.

A Google Ads veszi át a Google Adwords helyét

Változik egyáltalán valami?

Az előzetes hírek alapján a felület változatlan marad, aki használ Adwordsöt tudja, hogy az új felületet részesíti már előnyben a szolgáltatás, a régit pedig már csak záros határidőn belül lehet használni. A hirdetési díjak szintén változatlanok maradnak, valamint az eddig megszokott szolgáltatások sem fognak elveszni, azonban az új szolgáltatások várhatóan jobban fognak alkalmazkodni a hirdetések mai követelményeihez.

Új kampánytípus: a Smart „Okos” kampány

További hír az új Google Adsszel kapcsolatban, hogy egy új kampánytípust is bevezet a Google, amely várhatóan a kisvállalkozások hirdetési szokásaihoz, igényeihez fog igazodni, őket fogja segíteni. A Google szerint ez az új kampánytípus (ún. Smart, „Okos” kampány) jelentősen felgyorsítja a kisvállalkozások számára a kampány létrehozását, a hirdetések elkészítését és elindítását, valamint megkönnyíti a célközönség elérését is.

Új hirdetők számára ez a típus lesz az alapértelmezetten beállított kampány

Mivel a kisvállalkozások nagy része még saját weboldallal sem rendelkezik, vagy rossz minőségű a honlapjuk, így ezek az okos kampányok segíteni fognak a weboldal optimalizációjában, kialakításában, hogy eredményeket (ajánlatkérés, vásárlás, sikeres landoló oldalak kialakítása stb.) lehessen velük elérni. Nem csak olyan tevékenységekre kell itt gondolni, amit a honlapon végez az ügyfél, hanem előnyben lehet részesíteni a telefonos megkereséseket, az üzlethelyiség felkeresését is, és ezekre is lehet optimalizálni a kampányokat, ami kisvállalkozások számára kifejezetten előnyt fog jelenteni.

Az új szolgáltatás további előnyei

Szintén előnye az új szolgáltatásnak, hogy jelentősen megkönnyíti a hirdetések különböző platformokon történő megjelenítését, igazodva a felhasználók igényihez, akik egyre többet használják az internetet okostelefonról, tabletről, és rendszeresen váltogatnak kis méretű kijelzőkről nagyobbra, és fordítva.

Összefoglalás

A Google a közeljövőben átnevezi az Adwords hirdetési rendszerét Google Adsre. A szolgáltatás korábbi funkciói, hirdetései, kattintásonkénti díjai változatlanok maradnak, sőt, egy új kampánytípussal, az ún. Smart kampánnyal fognak bővülni a lehetőségek. Ez a kampánybeállítás lesz az alapértelmezett, és elsősorban a KKV-k számára fog előnyöket jelenteni, hogy ki tudják használni a hirdetések által nyújtott lehetőségeket.