- +36 (30) 530 2953
- +36 (30) 530 2953
- info[at]netfort[dot]hu
Logó tervezés, logó készítés, arculattervezés
A céges arculat kiemelt szerepet játszik a vállalkozásodról alkotott első benyomás kialakításában. Egy jól átgondolt, igényes vállalati megjelenés abban segít, hogy a vállalkozásodat népszerűsíti, eladja.
Logó tervezés, készítés ára, arculattervezés ára
Már 45.000 Ft-ért profi, egyedi arculatot készítünk. (Három logó terv, két módosítási körrel). A végleges logó után névjegykártya tervet készítünk és arculati kézikönyvet adunk át.
Miért fontos a jól elkészített logó?
Egy jól elkészített logó hozzátartozik a mindennapjainkhoz, hiszen lépten-nyomon belebotlunk az utcán, vagy akár a saját munkahelyünkön. Nem véletlenül van minden vállalatnak saját logója, ugyanis segít a céges arculat kialakításában, a marketingben, a cég, a termékek, a szolgáltatások felismerésében.
Nem mindegy azonban, hogy egy cég milyen logóval rendelkezik, ha minőségi logót szeretnél, akkor érdemes profi grafikai tervezésben jártas cégre bízni a logó elkészítését.
A logó a cég arca
Ahogy írtuk feljebb is, a logó az arculattervezés egyik legfontosabb része, az egyik legelső dolog, amit egy cégről, társaságról látnak az érdeklődők. Amennyiben a céged logója nem profin kerül elkészítésre, akkor már azelőtt rossz véleménnyel lehetnek cégéről az érdeklődők, mielőtt bármilyen fontos információval, vagy veled találkoztak volna. A logó profizmust tükröz, tehát ha egy olyan logót használsz a vállalkozásod életében, ami nem megfelelően tükrözi azt, amivel te foglalkozol, könnyen elveszíthetsz vásárlókat vagy ügyfeleket, hiszen nem fogják tudni, hogy a vállalkozásod milyen területen működik.
Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy olyan logót kell tervezni, amely kiváló első benyomással rendelkezik, valamint megkülönböztet a versenytársaktól.
A márka, a vállalkozás felismerése
Amikor az emberek a népszerű márkákra gondolnak, általában legelőször azok logója jut eszükbe. Ennek oka egyszerű, az emberek nagy része vizuális típus, így sokkal könnyebben tud megjegyezni képeket, alakokat, színeket, mint írott szövegeket. Emiatt célszerű a könnyen felismerhető, egyszerű logó tervezése.
Milyen a jó logó?
Egyszerű, de nagyszerű
Az egyik legfontosabb ismertetője a népszerű, jó logóknak, hogy a lehető legegyszerűbbek, viszont mégis tükrözik a vállalkozás szolgáltatási körét. Az egyszerűség segít az emlékezésben, a felismerésben, amikor valaki meglátja pl. a Nike logóját, akkor azonnal tudja, hogy melyik márkáról, cégről van szó, pedig csak egy fekete pipa szerepel rajta.
Könnyen megjegyezhető
Mivel leggyakrabban a vállalkozás logójával találkoznak legelőször az érdeklődők, így mindenképpen törekedni kell a könnyen megjegyezhető logó tervezésére. Minden reklámban, hirdetésben a különböző cégek logója jelenik meg, egy átlagos napon is több tíz új logóval találkozhatnak az emberek. Ha a logód könnyen megjegyezhető, akkor sokan fognak rá emlékezni, akkor is, ha csak futólag látják, ha csak véletlenül találkoznak vele valahol.
Skálázható
A mai világban egy logót rengeteg különböző méretben kell felhasználni, legyen szó digitális vagy papír alapú megjelenítésekről. Ennek megfelelően logó tervezés során figyelni kell arra, hogy a logó könnyen skálázható legyen, hogy minden méretben, felbontáson egyformán jól nézzen ki.
Hogy mekkora méretekben kell gondolkodni? A legkisebb talán a reklámtollon történő megjelenítés, a legnagyobb pedig pl. egy út melletti reklámtábla mérete lehet. Ha túl kicsi a logó szövege, nem lesz olvasható a toll oldalán.
Releváns a vállalkozáshoz
A logó kialakítása, designja hasonlítson a vállalkozás, szervezet tevékenységéhez, szolgáltatásaihoz. Pl. egy ügyvédi iroda logója valószínűleg komolyabb lesz, egy gyerekjátékokat árusító cég viszont inkább játékos, színes logóval tudja legjobban megszólítani a potenciális ügyfeleket.
Hosszú időre készül
Ha a logódnak az a fő jellemzője, hogy trendi, akkor érdemes elgondolkodni új logó tervezésén. Általában egy szervezet ugyanazzal a logóval rendelkezik teljes működése, élete alatt, és ez a logó van minimálisan alakítva, változtatva néha. Olyan logót kell tehát tervezni, amely nem csak mai szemmel trendi, hanem várhatóan 10-20 év múlva ugyanúgy meg fog felelni az elvárásoknak.
Saját logó tervezés vagy profi logó készítés?
Ma már, az internetnek köszönhetően, néhány másodperc alatt lehet találni olyan programot, weboldalt, amellyel bárki tud ingyen, saját magának logót tervezni, akkor is, ha még soha nem csinált ilyet. Ennek ellenére, különösen, ha céges logóról van szó, akkor érdemes profi logó tervezőre bízni a munkát, ugyanis így lehet a legjobban kihasználni a logóban rejlő lehetőségeket.
Miért fontos az egyedi logó készítés?
Ha egy programban található sablon logó alapján készítjük el a sajátunkat, akkor az könnyen lehet, hogy találkozunk vele más vállalkozásnál is. Hiszen a sablont bárki használhatja, ez kellemetlen eseményeket okozhat mindkét cég számára, valamint meg is tudja téveszteni a fogyasztókat.
Ha valamilyen véletlen folytán 2 körmös ugyanazt a színvilágot és betűtípust használja, könnyen összetéveszthetik őket. Ez akkor lehet a legkellemetlenebb, ha az egyik egy profi körmös több éves tapasztalattal, a másik pedig egy kezdő. Míg előbbinek biztosan szebbek a munkái, mint utóbbinak, a fogyasztók könnyen összetéveszthetik és kialakulhat a profi körmösről és negatív kép, annak ellenére, hogy nem ő készítette el a rosszabb minőségű munkát.
Profi logó készítő választása
A logó tervezéssel foglalkozók között is vannak természetesen különbségek, így érdemes az alábbi segítségnek köszönhetően azonban ki fogja tudni választani a megfelelő logó tervező céget.
Tapasztalat: A logó tervezés egyik legfontosabb része a tapasztalat. Minél több logó referenciával rendelkezik egy cég, annál nagyobb az esélye, hogy olyan logót fog készíteni, amely a vállalkozásodnak legjobban megfelel.
Referenciák: A tapasztalat felmérése legegyszerűbben a referenciák számával, minőségével ellenőrizhető. Ma már szinte minden logó tervező rendelkezik saját weboldallal, ahol megjeleníti korábbi munkát, elkészített logóit is. Ezeket végig lehet nézni, össze lehet hasonlítani másik cégek referenciáival.
Mennyi idő alatt készül el? Ha egy cég vállalja, hogy 1-2 óra alatt elkészít egy logót, akkor az várhatóan olyan is lesz, mint a ráfordított idő. Egy minőségi logó tervezése általában néhány napig eltart, még a legegyszerűbb logók esetén is. Figyelni kell természetesen arra is, hogy ne tartson 1 hónapig, amíg elkészül a tervező a logóval, ugyanis az sem reális.
A logó tervezés ára: Hasonlóan az elkészítési időhöz, ha valaki vállalja, hogy 5.000 Ft-ért készít logót, akkor az a logó valószínűleg nem fog megfelelni a fen leírt követelményeknek. Ki lehet fogni természetesen olyan logó tervezőt, aki olcsón is tud kiváló logót készíteni, de nagyon nagy szerencse kell hozzá.
Van lehetőség módosításra? Ritka az az eset, hogy egy elkészített logó elsőre tökéletesre sikerül. Pont emiatt célszerű olyan logó tervezőt választani, aki lehetőséget biztosít az első változat módosítására, javítására. Cégünk három logó tervet készít, és a kiválasztott logóra két módosítási kör is vonatkozik. Ennek köszönhetően minden Ügyfelünk olyan logóval gazdagodhat, amely megfelel a mai követelményeknek.
Gyakran előforduló logó készítés hibák
Az első és talán legnagyobb hiba az, amikor más logóját teljes mértékben felhasználjuk, vagy csak minimális módosításokat eszközölünk. Mivel sajnos ez ellenőrizhetetlen, ezért ezt nem tudjuk kiküszöbölni.
A második ilyen eset, amikor a vállalkozás kezdőbetűjéből, vagy kezdőbetűiből áll a logó. Egyrészt nem tükröz profizmust, másrészt pedig ugyanazt a betűtípust felhasználhatja más is, tehát ismét nem lesz egyedi a logónk.
A harmadik, hogy nem célszerű túl bonyolult logót készíteni, mivel ha nem ismeri fel a leendő ügyfél, hogy mivel is foglalkozik az az adott vállalkozás, inkább nem is nézni meg a portfólióját.
A negyedik a színek alkalmazása. Könnyen elbukhat egy logó a színeken, hogyha nem egymással harmonizálókat alkalmaz. Érdemes olyan színeket együtt alkalmazni, mint például piros és sárga. Ez eléggé népszerű sok cégnél, viszont az 1 szín használata a logóban éppen olyan egyedi lehet.
Az ötödik, és egyben utolsó, a betűtípusok alkalmazása. Rendkívül fontos, hogy a logónkban olvasható betűtípusok legyenek, ne olyan túlbonyolítottak, ahol nem lehet elolvasni a szöveget, vagy ami még rosszabb, hogyha összetévesztjük a betűket.
Ne feledd, tűnj ki a sorból, de ne legyél túl absztrakt, mivel az nem feltétlenül lesz pozitív végkimenetelű!
Hol lehet felhasználni egy logót?
Gyakorlatilag bárhol! A legnépszerűbbek talán a következők: bélyegző, bögre, póló, toll, notesz, baseball sapka, bevásárlótáska, levélpapír, plakát, molinó, árlista, beach flag stb. A felhasználási területek tárháza gyakorlatilag végtelen, hiszen csak egy kis fantázia kell hozzá és máris elkészíthető. Tipp: Ha saját képeket posztolsz a közösségi médiában mindenképpen javaslom vízjelezni a fotókat, hogy a versenytársak ne tudják ellopni, majd saját munkájukként beállítottként ezáltal vásárlót szerezni.
A logótervezés lépései
1. A cég igényeinek a felmérése, mivel foglalkoznak, mit szükséges tükröznie a logónak.
2. Közösen meghatározzuk a preferált és a nem alkalmazható színeket, formákat, valamint betűtípusokat.
3. 2 féle különböző grafikával készült logó bemutatása az ügyfélnek véleményezésre.
4. Az ügyfél 2 módosítási körrel rendelkezik, tehát az általa kiválasztott logó variációból a számára leginkább tetszőt igény esetén 2 alkalommal módosíthatja.
5. Ezután a kért módosításokat elkészítjük, valamint elküldjük az ügyfél részére jóváhagyásra.
6. Amennyiben az ügyfél rendben találta a logót akkor megkapja az arculati kézikönyvet, mely többek között tartalmazza a színkódokat, betűtípusokat stb.
Az általában nem vezet jóra, hogyha a designer szabad kezet kap, tehát olyan logót készít, amilyet csak akar. Ez azért jelenthet gondot, mivel ő nem ismeri a vállalkozás mindennapi működését, a konkrét szolgáltatásokat, vagyis nem kap meg az elkészítéséhez minden releváns információt. Emiatt a logó elmehet egy annyira rossz irányba, hogy a grafikus kezdheti újra a munkáját.
Az arculattervezés
A logó tervezés az arculattervezés egyik része, azonban a teljes céges arculat elkészítése több feladatból áll. Az arculattervezés során nem csak logót készítünk el, hanem Ügyfeleinkkel közösen kitaláljuk, meghatározzuk a cég arculatát, színvilágát, betűtípusát, marketing elemeinek alapjait.
A céges arculat a vállalkozás minden megjelenési formájára rányomja a bélyegét. Ide tartozik a logó tervezés is, de az arculattervezés keretein belül levélpapírt, névjegykártyát, marketing elemeket, boríték sablont is készítünk Ügyfeleink számára. Ezek segítségével biztosítani lehet, hogy a cég minden egyes megjelenése egységes elemekkel történjen. Ez azért szükséges, hogy minden területen ugyanúgy jelenjen meg, hiszen ez segíti a könnyű felismerhetőséget. Megkülönböztetünk viszont kis- és nagyarculatot is. A kisarculat elemei a logó, névjegykártya, tipográfia, színpaletta, míg a nagyarculathoz tartozik még ezeken kívül az e-mail aláírás, levélpapír, továbbá Facebook profilkép és borítókép igény esetén.