Milyen menüpontok legyenek egy céges weboldalon?

A mai digitális világban már egy cég sem engedheti meg magának, hogy ne legyen saját céges honlapja. Gyakori probléma azonban, hogy a céges honlap minimális információt tartalmaz csak, vagy nem található meg rajta olyan információ, amit mindenképpen meg kellene jeleníteni, sőt, az is előfordulhat, hogy csak egy sablon weboldalról van szó. A legfontosabb oldal természetesen a főoldal lesz, ezt mindenki tudja, de nem szabad elfeledkezni a többi aloldalról sem. Cikkünkben bemutatjuk, hogy milyen menüpontok legyenek egy céges weboldalon, és milyen tartalmak legyenek az egyes menüpontok alatt.

Milyen menüpontok legyenek egy céges weboldalon?

Bemutatkozás/Rólunk

Az egyik legfontosabb menüpont a Bemutatkozás, ugyanis itt tudod bemutatni céged, vállalkozásod, és itt fogják keresni az információkat az érdeklődők, ha meg akarják ismerni cégedet. Érdemes egy rövid cégtörténetet írni, bemutatni az elért eredményeket, a vállalkozás fő profilját. Ha cégednél sok a személyes kapcsolattartás, vagy csak még közelebb akarsz kerülni az érdeklődőkhöz, akkor a munkatársakat is bemutathatod, ezzel jelentősen javítani tudod a cégedről kialakult képet.

A Bemutatkozás oldal mindenképpen tartalmazza a cég nevét, főbb szolgáltatásait, előnyeit, elismeréseit, és akár pénzügyi információkat is.

Szolgáltatások

A másik legfontosabb menüpont a Szolgáltatások. Itt fogják keresni az érdeklődők, hogy mivel foglalkozik céged, hogy milyen problémákkal, kérésekkel kapcsolatban tudsz nekik segíteni. Ha kevés szolgáltatásod van, akkor az egyes szolgáltatások is kaphatnak saját menüpontot, de általánosságban a Szolgáltatások menüpont az, amit a legtöbben használnak.

Érdemes itt minden szolgáltatást felsorolni, valamint részletesen bemutatni. Sokan csak a felsorolásra fektetik a hangsúlyt, ami viszont kevésbé meggyőző, mintha ki is fejtenéd az egyes szolgáltatásokat. A szolgáltatások bemutatásnál érdemes kiemelni azt is, hogy miért jó, ha téged választanak az érdeklődők, és nem egy másik céget, hasonló szolgáltatással.

Referenciák

Nincs jobb dolog az érdeklődők meggyőzésére, mint a referenciák. A referenciákhoz mindenképpen tartozzon vagy szöveges leírás vagy kép, de a legjobb, ha mindkettő megtalálható a Referenciák oldalon.

A referenciák általában valamilyen munkák, szolgáltatások képes dokumentálása, de ha olyan szolgáltatásaid vannak, ahol a képek nem nyújtanak előnyt, akkor szövegesen mutasd be, hogy kinek, mikor, milyen munkát végeztél el.

Céges weboldal készítés

Partnerek

Ha céged rendelkezik olyan partnerekkel, akiket sokan ismerhetnek, akkor őket is érdemes megjeleníteni a weboldalon, ugyanis javítják a megítélést, és bizalmat ébresztenek az érdeklődőkben.

A partnerek szövegesen is felsorolhatók, de sokkal jobb megoldás, ha a logójukat is mellékeled, különösen akkor, ha ismert logókról van szó.

Hírek és/vagy Blog

A kettő közül az egyik mindenképpen ajánlott, ugyanis itt lehet rendszeresen információkat, tudnivalókat közzétenni egy céges weboldalon, anélkül, hogy nagy módosításokat kelljen végezni hozzá. A Hírek menüpontban könnyedén közzé lehet tenni az aktuális, fontos információkat.

A tartalmak rendszeres közzététele az érdeklődők szempontjából is előnyös, ugyanis látni fogják, hogy aktív, hozzáértő weboldalról van szó, valamint a keresőoptimalizálásban, látogatószerzésben is segítségedre lesz.

Kapcsolat/Elérhetőségek

Nem elég az érdeklődőket a céges weboldalra csábítani és megismertetni őket vállalkozásoddal, hanem mindent el kell követni annak érdekében, hogy felvegyék cégeddel a kapcsolatot. Erre a Kapcsolat/Elérhetőségek menüpont a bevált megoldás.

Mindenképpen érdemes ezen az aloldalon megjeleníteni a cég nevét, címét, telefonszámát, e-mail címét és egy Google Térképet is. Mindezek mellett lehetőség van ajánlatkérő vagy kapcsolati űrlap elkészítésére is. Ezek olyan űrlapok, melyeken keresztül az érdeklődők könnyedén fel tudják venni a kapcsolatot cégeddel, egyből a céges weboldalon keresztül. Megadják az űrlapon elérhetőségeiket, és azt, hogy mivel kapcsolatban keresik fel vállalkozásod, te pedig kapsz a megkeresésről egy értesítést.

Ha a közösségi médiában is aktív vagy, akkor a Facebook, Youtube, Instagram linkeket is el lehet itt helyezni. Valószínűleg nem rendelkezik céged mindegyikkel, de egy céges Facebook oldalra mindenképpen szükséged lesz.

Egyéb választható menüpontok

A fentiek voltak azok a menüpontok, melyek szinte minden céges honlapon meg kell, hogy jelenjenek. Vannak azonban olyan cégek, területek, ahol további menüpontokra is szükség lehet a megfelelő tájékoztatáshoz.

Gyakran Ismételt Kérdések (GYIK)

Ha az érdeklődők, ügyfelek közül sokan hasonló kérdésekkel keresnek meg, akkor ezeket a kérdéseket érdemes megválaszolni a céges weboldalon. Egy GYIK menüpont segítségével ez könnyedén megoldható, és akinek kérdése van, az ezt azt oldalt meg fogja találni és elolvasni, mielőtt felkeresné cégedet kérdéseivel.

Termékek

Nem csak szolgáltatásaid vannak, hanem termékeid is? Ezeket is érdemes megjeleníteni vállalkozásod weboldalán. Természetesen nem egy teljes webáruházra gondolunk, de ha vannak fontos termékek, akkor azokat ki lehet egy sima honlapon is emelni, be lehet mutatni, lehet népszerűsíteni.

Rólunk mondták

A referenciák és partnerek bemutatása mellett a népszerűsítésre, meggyőzésre jó megoldás egy Rólunk mondták menüpont készítése. Lehet kérni ügyfelektől, vásárlóktól, partnerektől véleményeket, és itt meg lehet őket jeleníteni. Arra kell figyelni, hogy a hitelesség miatt a vélemények mellett nevet, sőt, akár a cég nevét és egy fényképet is érdemes feltüntetni.

Állás

Ha céged munkatársakat, dolgozókat keres, akkor a felhívásokat közzé lehet tenni egy céges weboldalon, akkor is, ha más, profi felületeken próbálsz toborozni.

Összefoglalás

Ahhoz, hogy a lehető legtöbbet tudd kihozni céges weboldaladból, meg kell tervezni a weboldal menüjét. A menüpontokat úgy érdemes kiválasztani, hogy az érdeklődők minél teljesebb képet kapjanak vállalkozásodról, így a lehető legnagyobb lesz annak az esélye, hogy igénybe vegyék szolgáltatásaidat, megvásárolják termékeidet.

Céges weboldal készítés