A chatbotok előnyei honlapok esetén

A chatbot egy olyan szoftver, amely képes felismerni, értelmezni weboldalad látogatójának mondanivalóját, megválaszolni a látogatók kérdéseit, megoldani problémáikat. A chatbotok működése tehát két lépésből áll, az első a feltett kérdés értelmezése, a második pedig a kérdés megválaszolása. Weboldalakon általában a jobb alsó sarokban találkozhatsz a chat ablakkal. Általában itt a honlap tulajdonostól, az ügyfélszolgálattól lehet kérdezni, azonban egyre többen alkalmaznak chatbot szoftvert, számos előnye miatt. Lássuk, melyek ezek az előnyök.

A chatbotok előnyei honlapok esetén

Azonnali válaszadás

A várakozási idő minimálisra csökkentése az egyik legfontosabb oka az élő chatek elterjedésének. Az élő chateknek van azonban egy hátránya, ha nem dolgozik senki cégednél, akkor nincs, aki azonnal megválaszolja a kérdéseket. A chatbot ezt a hátrányt küszöböli ki, mivel egy programról van szó, így nincs „munkaideje”, mindig rendelkezésre áll.

Az azonnali válaszokat a látogatók is értékelni fogják. Nem fogják elhagyni honlapod, ha valamire nem találják a választ, hanem a chatbot segítségével azonnal megtalálják azt, ami több ügyfelet, vásárlót fog jelenteni.

Minőségi weboldalt szeretne készíttetni?

Segítség a vásárlásban

Ha weboldalad bonyolult űrlapokkal rendelkezik, vagy webáruházad vásárlási folyamata nem mindenkinek egyértelmű, akkor sokan fognak nagyon hasonló kérdésekkel felkeresni. A chatbot segít az ilyen jellegű problémák megoldásában is, így mindenki, aki rendelést szeretne leadni, vásárolni szeretne, meg is fogja tudni ezt valósítani.

Megtakarítás

Azok a dolgozók, akik honlapod látogatónak kérdéseit válaszolják meg, mással is tölthetik idejüket, ha egy egy chatbot végzi a válaszadások nagy részét. Természetesen, ha valaki nem kapja meg a válaszokat, melyekre szüksége van, akkor szükség lehet egy dolgozó bevonására, de sokkal kevesebb munka lesz az ügyfélszolgálati teendőkkel a chatbotnak köszönhetően.

A látogatók megszólítása

Amikor az emberek egy honlapot böngésznek, és problémába ütköznek, gyakran nagyon nehezen veszik rá magukat arra, hogy kérdezzenek, hogy felvegyék a kapcsolatot. Ha rendelkezel fizikai bolttal, üzlettel, akkor tudod, hogy ilyen esetben az eladók megszólítják a vásárlókat, megkérdezik, hogy tudnak-e valamiben segíteni.

Honlap esetén azonban rengeteg oka lehet annak, ha valaki inaktív böngészés közben. Lehet, hogy olvassa éppen az oldalt, de az is lehet, hogy csak el kellett lépnie a számítógép, telefon mellől. Ilyenkor, ha egy élő személy szólítja meg a honlapon keresztül, akkor azzal gyakran az ellenkező hatást lehet elérni, mint amit szeretnél. A chatbot ablaka azonban bármikor felugorhat, megjelenhet. A látogató tudja, hogy egy szoftver szólítja meg, így ha szeretné, nyugodtan figyelmen kívül hagyhatja, ha azonban kérdezni szeretne, bármikor megteheti azt.

Folyamatosan fejleszthető, optimalizálható

A ma is elérhető, használható chatbotok már elég fejlettek, kiválóan alkalmasak egy weboldal, webáruház chat funkcióinak ellátására. Nem kell azonban beérni ennyivel, ugyanis a chatbotok folyamatosan fejleszthetők, optimalizálhatók, aminek segítségével jobban tudják ellátni feladatukat. Lehet a „tudásukat” bővíteni új információkkal, az árak változásával, új akciók, kedvezmények stb. hozzáadásával, valamint azokat a szófordulatokat is hozzá lehet adni a chatbothoz, melyeket sok látogató használ. Ezek mind olyan optimalizálások, melyek segítségével növelni lehet a chatbotok által generált bevételeket.

Új termékek, szolgáltatások bemutatása

Nem mindenki szereti a felugró ablakokat, a figyelemfelkeltő reklámokat, amikor böngészi az internetet. A chatbotok ugyan kevésbé figyelemfelkeltők, mint a felugró ablakok, de ennek köszönhetően sokkal kevésbé irritálják az embereket általában. A jobb alsó sarokban megjelenő chatbot indíthat új szolgáltatások, termékek linkjével, rövid bemutatásával is. Ha valakit nem érdekelnek ezek, hanem csak egyszerűen kérdezni szeretne, akkor azt megteheti minden probléma nélkül. Akiket érdeklik, azok viszont egyből láthatják ezeket az újdonságokat, anélkül, hogy keresniük kellene azokat.

Kérdőív kitöltése

A kérdőívek kiváló lehetőséget nyújtanak a látogatók véleményének, javaslatainak megismerésére. Nagyon nehéz azonban egy kérdőívet úgy megjeleníteni a honlapodon, hogy az ne legyen riasztó a látogatóknak. A chatbotok erre is alkalmasak, ugyanis, ha valaki már kapcsolatba lépett a chatbottal, akkor a beszélgetés végén sokkal szívesebben fog kitölteni egy néhány kérdésből álló kérdőívet, megválaszolni pár kérdést, mint az, aki elé csak a kérdőívet tolod oda böngészés közben.

Összefoglalás

A chatbotokkal egyre több honlapon, webáruházban találkozhatsz, nem véletlenül. Ezek a programok (szoftverek) számos előnnyel szolgálnak mind az internetezők, mind a weboldal tulajdonosok számára. Ha magasabb szintre akarod emelni honlapod, érdemes elgondolkodni egy chatbot használatában.

Minőségi weboldalt szeretne készíttetni?