- +36 (30) 530 2953
- +36 (30) 530 2953
- info[at]netfort[dot]hu
Pop-up, felugró ablak készítési tanácsok honlapokhoz
Ahogy korábbi cikkünkben már bemutattuk, a felugró ablakok rengeteg előnnyel szolgálhatnak egy honlap számára. Ahhoz azonban, hogy egy felugró ablakok előnyeit ki tudd használni, úgy kell azokat elkészíteni, hogy ne riasszák el a látogatókat, érdeklődőket. Lássuk, mit jelent ez a gyakorlatban.
Kerüld a belépés utáni pop-upokat
A pop-up ablakok egyik legtöbbször rosszul alkalmazott típusa a belépés utáni azonnali felugró ablak. Gyakran a honlapodra érkező látogatók még semmilyen információval nem rendelkeznek honlapodról, vállalkozásodról, éppen azért érkeznek meg weboldaladra, hogy több információt találjanak. Ha ilyenkor azonnal egy felugró ablakkal találkoznak, ahol a nevüket, e-mail címüket stb. szeretnéd elkérni, akkor kicsi az esélye, hogy ténylegesen meg is fogják adni ezeket az adatokat.
Ha mégis alkalmazni szeretnél ilyen felugró ablakot, akkor biztosíts minimum 5-10 másodpercet a látogatóknak arra, hogy megismerkedjenek honlapod tartalmával, mielőtt bármilyen felugró ablakot tolnál eléjük.
Esztétikus, a honlaphoz hasonló design
Szintén gyakori probléma, hogy a felugró ablak egyáltalán nem hasonlít a honlapra, hanem egy különálló, oda nem illő reklámnak tűnik. Ezt kerülni kell, ugyanis a felugró ablakokról rengeteg látogatónak a kéretlen üzenetek, a spamek jutnak eszükbe. Ha a látogatók úgy gondolják, hogy csak zaklatod őket, biztosan nem fogják azt csinálni, amit a pop-up ablakon kérsz tőlük.
Egy pop-up, egy cél
Ha felugró ablakot készítesz akkor azzal valamit el szeretnél érni. Vásárlás, hírlevélre feliratkozás stb. Figyelni kell arra, hogy egy felugró ablak csak egy célt tartalmazzon, ugyanis, ha választási lehetőséget adsz a látogatóknak, akkor sokan a választás helyett inkább egyiket se fogják választani.
Nem csak arra kell figyelni, hogy egy pop-upnak egy célja legyen, hanem arra is, ha valamilyen információt kérsz be az érdeklődőktől, akkor törekedni kell arra, hogy minél kevesebb információt kelljen megadniuk. Pl. hírlevél feliratkozáskor néven és e-mail címen kívül mást ne kelljen megadni.
Profittermelő weboldalt szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!
Legyen reszponzív a pop-up
Ahogy a honlap designjának elkészítésekor, úgy a felugró ablaknál is gondolni kell a mobilos látogatókra. Ha a mobilos látogatóknak megjelenített felugró ablak eltakarja a teljes képernyőt, akkor az nem fog jó felhasználói élményt jelenteni.
Emellett mobilon ne jeleníts meg egyáltalán belépési pop-upot, ugyanis azt nem csak a látogatók, hanem a Google sem szereti.
Könnyen be lehessen zárni
Gyakori megoldás, hogy a felugró ablakot csak egy bizonyos gombra, vagy egy kis „x”-re kattintva lehet bezárni, és ezt a bezáró gombot is keresni kell, mert elsőre nem egyértelmű. Ennek a megoldásnak a célja, hogy „kényszerítse” a látogatót arra, hogy megtekintse az ablak tartalmát. Ezzel a megoldással azonban gyakran ellenkező hatást lehet elérni, és a látogató ahelyett, hogy elolvasná az ablak tartalmát, inkább egyszerűen bezárja az egész honlapot.
Ha könnyen be tudja zárni a látogató a felugró ablakot, akkor jó eséllyel folytatni fogja a megkezdett böngészést, nézelődést, információgyűjtést, és nem veszíted el egy rosszul kialakított pop-up ablak miatt. A jól kialakított bezárási lehetőségek közé tartozik a jól látható „X” vagy az egyszerű, mellékattintásra bezáródó felugró ablak is.
Rendszeresen frissítsd a felugró ablakokat
Ha felugró ablakokat használsz, akkor figyelni kell arra, hogy aktuális információkat tartalmazzanak. Ha már mindenképpen megzavarod a látogatókat a böngészésben, akkor ne forduljon elő, hogy már lejárt ajánlatot, kedvezményt reklámozol számukra, ugyanis ezzel csak a felugró ablakok negatív jellemzőivel fognak találkozni, de az ajánlatokat nem fogják tudni kihasználni már.
Összefoglalás
A jól elkészített felugró ablakok segítségével növelni lehet a honlap által generált bevételeket, javítani lehet a weboldal teljesítményét. Nagyon oda kell figyelni azonban a pop-upok elkészítésénél, hogy ne riaszd el velük a látogatókat. A cikkünkben bemutatott megoldások segítségével minimalizálni lehet a felugró ablakok miatt kilépő látogatók számát.
Profittermelő weboldalt szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!