- +36 (30) 530 2953
- +36 (30) 530 2953
- info[at]netfort[dot]hu
Milyen honlapot készítsenek a kis cégek?
A mai világban elengedhetetlen, hogy egy cég jelen legyen az interneten, minimum saját céges Facebook fiókkal, de leginkább egy saját honlappal. A kisebb cégeknek természetesen nincs szükségük több százezres weboldalra, de azért figyelni kell arra, hogy megfelelően legyen kialakítva. Bejegyzésünkben arról lesz szó, hogy kisebb cégeknek milyen honlapot érdemes készíttetni.
Kerüld a zsúfoltságot
A kis cégek honlapjának az a legfőbb feladata, hogy megismertessék a cég tevékenységét, fő szolgáltatásait a látogatókkal. Ez az jelenti, hogy a honlap főoldala legyen egyedi és ne legyen zsúfolt. Ahelyett minden minden információt a főoldalra próbálnál bezsúfolni, érdemes ott csak a fő szavakat, kifejezéseket kiemelni, olyan formában, hogy ne nyomja el őket más, kevésbé értékes szöveg.
Egyedi, egyszerű design
Nem csak a tartalom, hanem maga a design is legyen egyszerű, de mégis stílusos, esztétikus. Arra kell törekedni, hogy aki először jár céges weboldaladon, annak is jó első benyomása legyen, és könnyen megtaláljon minden olyan információt, amire szüksége lehet cégedről ahhoz, hogy igénybe vegye a szolgáltatásaidat.
Ez azt jelenti, hogy nem kell felesleges design elemekkel teletömni a honlapot. Csak olyan elemek legyenek, melyek rendelkeznek hasznos funkciókkal, hozzájárulnak ahhoz, hogy az ismeretlen látogató is néhány másodperc alatt képben legyen céged tevékenységével, szolgáltatásaival.
A honlap céljának előtérbe helyezése
Minden honlapnak megvan az a feladata, amire készítik. Egy céges honlapnak lehet több feladata is, de mindig van egy olyan, amely kiemelt szerepet kap. Ez általában az szokott lenni, ami bevételt jelent a vállalkozás számára.
Céges honlapok esetén az elsődleges cél általában az ajánlatkérés (kapcsolatfelvétel), vagy valamilyen szolgáltatás megrendelése. Másodlagos cél szokott lenni a céggel kapcsolatos fontos információk megosztása az érdeklődőkkel.
Ha az ajánlatkérés vagy a szolgáltatások megrendelése a honlap fő célja, akkor az ehhez kapcsolódó felhívást, linket olyan helyen kell elhelyezni, hogy minél többen találkozzanak vele. Ez általában a honlapra érkezés után egyből, görgetés nélkül látható területet jelenti a főoldalon.
Az interneten „használt” 8 másodperces szabályról írtunk már korábban, melynek lényege, hogy a látogatók 50%-a a megérkezés utáni 8 másodpercben elhagy egy honlapot, ennyi idő van arra, hogy felkeltsd az érdeklődésüket. Pont emiatt célszerű olyan helyen megjeleníteni a fontos információkat, célokat, mellyel mindenki találkozik, az is, aki ebben a 8 percben továbbáll.
Mobilbarát, reszponzív design
Ma már a legegyszerűbb, kis cégek számára készített honlapnak is reszponzívnak kell lennie. A reszponzivitás azt jelenti, hogy a honlap tökéletesen jelenik meg minden internetezésre alkalmas eszközön, legyen annak bármilyen kicsi a kijelzője.
Ennek oka, hogy egyre többen használnak okostelefont, tabletet internetezésre. Ha ezen felhasználók számára használhatatlan honlapod, akkor rengeteg potenciális ügyféltől - és ezáltal bevételtől – esik el céged.
Céges reszponzív honlapot szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!
Az elérhetőségek előtérbe helyezése
A kisebb, sokak számára ismeretlen cégek feladata, hogy minél több potenciális ügyfélhez eljussanak. Amikor honlapodra rátalálnak az érdeklődők, akkor meg kell könnyíteni számukra, hogy kapcsolatba tudjanak lépni veled.
Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy érdemes a céges honlap minden egyes aloldalán alul, a láblécben (plusz felül is) megjeleníteni a telefonszámot, e-mail címet. Emellett szükség lesz egy kapcsolat, elérhetőségek oldalra is, ahol mindenképpen legyen feltüntetve a cég neve, címe, telefonszáma, e-mail címe.
Mindezek mellett bevett szokás egy Google Térképet és egy kapcsolatfelvételi űrlapot is közzétenni. A térkép feladata, hogy megkönnyítse a fizikai kapcsolatot, céged felkeresését, az űrlap segítségével pedig nem kell elhagyni a honlapot ahhoz, hogy valaki felvegye a kapcsolatot vállalkozásoddal.
Keresőoptimalizálás
A látogatószerzés egyik elengedhetetlen része a keresőoptimalizálás (SEO). Természetesen lehet fizetett hirdetésekkel is látogatókat szerezni, azonban annak finanszírozása a kisebb cégek számára problémákat jelenthet.
Vannak olyan területek, melyeken nehéz bekerülni országos szinten a Google első oldalára, azonban a helyi keresőoptimalizálás minden kis cégnek előnyöket jelent. A helyi SEO lényege, hogy amikor valaki cégedhez közeli helyről keres a Googleben, akkor a többi hasonló helyi vállalkozás előtt legyél a Google találati listáján.
Itt jön képbe a kapcsolat oldali Google Térkép megjelenítése is: amikor valaki okostelefonról keres cégedre, akkor honlapodra érkezve egyből térképet, útvonaltervezőt láthat, ami megkönnyíti céged felkeresését is.
Egyedi, saját tartalom
Nem csak a keresőoptimalizáláshoz, hanem az érdeklődők megszólításához is kötelező manapság, hogy egy honlap egyedi, saját tartalommal rendelkezzen. Kis cégek weboldalánál ez kifejezetten fontos, ugyanis a teljesen ismeretlen látogatókat valamivel meg kell szólítani, és ez nagyon nehezen fog menni sablon szövegekkel, általánosságokkal.
Ehelyett a jó megoldás, ha saját magad írod a szövegeket, mivel a cég tulajdonosa, dolgozója tudja legjobban bemutatni, hogy mivel is foglalkozik az adott cég, milyen előnyökkel szolgál az érdeklődők számára.
Saját képek
Ne csak a tartalom legyen egyedi, saját készítésű, hanem a honlapon felhasznált képek is. Az érdeklődők nem az ingyenesen letölthető tucatképekre kíváncsiak, hanem arra a cégre, amelynek honlapját látogatják.
Ma már nincs szükség profi fotósra, több százezres kamerára ahhoz, hogy jó minőségű képeket tudj készíteni. A legtöbb okostelefon megfelelő arra, hogy használható képeket készíts vele cégedről, a mindennapokról, a szolgáltatásokról.
Könnyen fejleszthető honlap
Kezdetben sok cégnek nincs szüksége komoly honlapra, funkciókra, azonban, ha egy kis cég befut, a cég növekedésével együtt a honlapnak is fejlődnie kell. Szükség lehet új funkciókra, aloldalakra, a régiek módosítására. Emiatt célszerű olyan honlap motort választani, ahol a módosítások, fejlesztések könnyen megoldhatók, hogy ne kelljen később újrakezdeni mindent, és az egyes módosítások is gyorsan, problémamentesen megvalósíthatók legyenek.
Összefoglalás
A mai digitális világban minden olyan cégnek szüksége van saját céges honlapra. Nem elég azonban bármilyen honlapot elkészíteni, törekedni kell arra, hogy az elkészített weboldallal minél több bevételhez, profithoz lehessen jutni. A cikkünkben bemutatott tanácsok alkalmazásával neki lehet fogni egy sikereres céges honlap elkészítéséhez.