Szakmai szótár

Van olyan fogalom a weboldalakkal kapcsolatban amiről nem tudja mit is jelent? Itt mindenre megtalálhatja a választ!

 

Banner

Szalaghirdetés. Az internetes reklámozás legáltalánosabban használt eszköze. Az alap banner mérete 468*60 pixel. Az IAB/CASIE szabvány szerint ez a "full banner", más méreteket külön névvel láttak el. Segítségével más oldalakon hirdethetjük weboldalunkat.

BODY

 

Favicon

A favicon - egy kis kép, amely általában a böngésző címsorában, az oldal URL-je mellett láthatunk. Célja eredetileg a bookmark-ok azaz könyvjelzők közötti megjelölés, azonosítás volt.

FTP

Fájl-átviteli rendszer.

Google Adwords hirdetés

 

Google Analytics, statisztika

 

Hírlevél

 

HTML

 

Keresőoptimalizálás

A kereső optimalizálás elsődleges célja, hogy weboldala nagyobb látogatottságot, ezáltal nagyobb bevételt érjen el. Az általunk készített weboldalak mind megfelelnek a legújabb kereső trendeknek. Első körben meghatározzuk a tevékenységére legjellemzőbb kulcsszavakat, majd meghatározzuk a célokat. Ennek megfelelően készülnek el közreműködésünkkel a honlap szövegei.
Az optimalizálás során az adminisztrációs felületen keresztül minden oldalhoz egyedi url, kulcsszavak és leírás adható meg, így biztosítjuk, hogy a keresőkben  jó pozíciót érhessen el a honlap.

Keresőrobot

A Keresőmotorok (google, yahoo, stb.) webszerverén működő program, amely meghatározott időközönként automatikusan végigjárja az Internet részeit, megvizsgálja a már korábban megtalált weboldalak változásait, és egy kereshető listát készít az újonnan felbukkant honlapok kulcsszavaiból.

Kulcsszó

Nevezzük még keywordnek, vagy meta keywordnek is. A kulcsszó az a szó, vagy az a több szavas kifejezés, amit egy keresőbe (google, yahoo) a felhasználó beír, amikor egy adott tartalmat akar keresni. A kulcsszavakat a weblap kódjában helyezzük el (a látogatók ezt nem látják a képernyőn, azonban a keresőrobotok a háttérben ezt figyelik). A keresőrobotok számára ezek egyfajta iránytűk, ezek segítik őket abban, hogy egy, a felhasználó által indított keresést és az arra releváns weboldalakat össze tudják kapcsolni.

Linképítés, kereső regisztrálás

A kereső regisztrálás (linképítés) elsődleges célja, hogy weboldala nagyobb látogatottságot érjen el. A folyamat során elkészült weboldalát regisztráljuk a legismertebb keresőkbe és katalógusokba (startlap, tlap, index, origo, google, yahoo, stb.).

Linkcsere

A linkcsere egy lehetőség két weblap között, hogy teljesen bérmentve segítsék egymást elérni a honlap felállításának célját. Mi elhelyezzük a partner linkjét, cserébe ő is elhelyezi a mi linkünket.
Óvakodjunk a linkcsere oldalaktól, sokszor több kárt okoznak, mint amennyi hasznot hoznak.

Microsite

Kisméretű, néhány oldalból álló weboldal, mely nem tartalmazza az összes információt, csak azokat, amik relevánsak. Általában promóciókhoz, piackutatásokhoz használják.

Online áruház, webáruház, webshop

 

Portál

 

SEO

SEO = Search Engine Optimization
 

Webdesign