- +36 (30) 530 2953
- +36 (30) 530 2953
- info[at]netfort[dot]hu
Weboldal típusok és választás közöttük
Weboldal készítése előtt gyakran felmerül a kérdés, hogy milyen weboldal típusok léteznek, hogy milyen típusú honlapot érdemes készíteni. Érdemes már az ajánlatkérés előtt, vagy a megbeszélési folyamat közben végiggondolni, hogy mi lesz a weboldal célja, milyen funkciókra lesz szükség, és ezek függvényében kiválasztani a weboldal típusát.
A honlap típus kiválasztásához érdemes megvizsgálni a konkurenciák weboldalait, hogy ők milyen típusú honlapot használnak. Ha pl. mindenkinek részletes, több aloldallal rendelkező weboldala van, akkor egy landing oldal valószínűleg nem lesz jó választás számodra.
Bemutatkozó honlap
Sokan, különösen a kisebb vállalkozások, gyakran választják a bemutatkozó weboldalt első honlapjuknak. A bemutatkozó weboldal egy főoldalból és általában 4-5 aloldalból áll. A bemutatkozó honlap célja, hogy megismertesse vállalkozásod a látogatókkal, érdeklődőkkel. Ehhez egy egyedi főoldal, egy rólunk aloldal, valamint pl. a szolgáltatásokat, és a kapcsolati adatokat tartalmazó tartozik.
A bemutatkozó honlap akkor a legjobb választás, ha induló vállalkozásról van szó, vagy céged először készíttet weboldalt. Árban a bemutatkozó weboldal az olcsóbb megoldások közé tartozik.
Egyoldalas honlap
Előfordulhatnak olyan esetek, amikor a bemutatkozó honlap is túl sok (vagy drága), viszont az adott cég mindenképpen meg akar jelenni az interneten. Ilyenkor egy egyoldalas weboldal jó választás lehet. Az egyoldalas weboldal gyakorlatilag egy olyan honlapot jelent, ami egy főoldallal rendelkezik, és semmi mással, minden információ itt található meg.
Céges, üzleti weboldal
Az üzleti honlapok már inkább 15-20, de akár több aloldalt is tartalmazhatnak. Itt már nem csak a cég alapvető információinak megismertetése a cél, hanem részletes információk, referenciák, hírek, szolgáltatások, termékek stb. is részletesen bemutatásra kerülnek.
Egy üzleti weboldal esetén általában fontos, hogy direkt bevételt is generáljon, emiatt gyakran részletes ajánlatkérő, vásárlási űrlappal vannak ezek a típusú honlapok felszerelve.
Landing oldal
A landing oldal nagyon hasonló az egyoldalas weboldalhoz, mindkettő egy oldallal rendelkezik, a különbség azonban, hogy a landing oldalak kifejezetten marketing kampányokhoz készülnek, az adott landing oldal egy adott kampányhoz, akcióhoz. A landing oldalak célja tehát nem a bemutatkozás, hanem a konverzió. A konverzió olyan műveleteket jelent, melyekből a látogatókból vásárlók, ügyfelek, ajánlatkérők, hírlevélre feliratkozók lesznek.
Landing oldal általában egy üzleti honlaphoz kapcsolódva készül, de vannak olyan cégek is, akik az adott kampányhoz nem saját honlapjukat használják, hanem egy teljesen különálló, egyedi landing oldalt készíttetnek.
Webáruház
Ha nem a bemutatkozás, hanem a termékek eladása a cél, akkor egy webáruház készítése lehet a jó megoldás. A webáruházak olyan weboldalak, melyekre termékek vannak feltöltve, és ezek megvásárolhatók, megrendelhetők a felületen keresztül, akár bankkártyás fizetéssel is. A webáruházak virágkorukat élik, ugyanis sokkal több bevételre lehet szert tenni velük, mint akár az üzleti weboldalakkal.
Blog
A blogok olyan honlapok, ahol a cél nem egy vállalkozás vagy saját magad bemutatása, hanem a tartalmak rendszeres közzététele, és ezáltal bevételek szerzése. Blogot általában valamilyen témában indítanak az emberek, és az adott témát, illetve annak részleteit fejtik ki rendszeres, részletes bejegyzésekben.
Egy bloggal is lehet természetesen pénzt keresni, azonban nehezebb, mint pl. egy webáruházzal.
Összefoglalás
Honlapkészítés előtt végig kell gondolni, ki kell találni, hogy milyen típusú weboldalt szeretnél. A weboldal típusának megfelelő megválasztása legalább olyan fontos, mint a termékek vagy a szolgáltatások, melyeket el szeretnél adni.