- +36 (30) 530 2953
- +36 (30) 530 2953
- info[at]netfort[dot]hu
A többnyelvű honlap készítésének előnyei
Honlapkészítés során gyakran felmerül a kérdés, hogy elég-e egy kizárólag magyar nyelvű honlapot készíteni, vagy szükség lesz-e idegen nyelvekre. Az idegen nyelvek hazai honlapok esetén általában az angol és német nyelveket szokták jelenteni, de speciális esetekben egyéb nyelveken is érdemes lehet elkészíteni weboldalad. Lássuk, milyen előnyökkel jár, ha honlapod többnyelvű.
Szélesebb vásárlói kör
A honlapok elsődleges célja, hogy információkat osszanak meg az érdeklődőkkel, valamint, hogy új ügyfeleket, vásárlókat lehessen szerezni velük. Minél több nyelven érhető el honlapod, annál több ügyfelet fog hozni.
Ha nemzetközi céged van, ha külföldön is szolgáltatsz, akkor elengedhetetlen, hogy az adott országok nyelvein, de legalább angolul, elérhető legyen honlapod. Ha csak hazai területen tevékenykedsz, akkor is előnyös a többnyelvűség, ugyanis egyre több külföldi költözik hazánkba, akik jelentős része nem tud magyarul. Ezek az emberek általában angolul fognak vállalkozásokat, szolgáltatásokat, termékeket keresni, így csak magyar weboldallal lemondhatsz ezekről a potenciális ügyfelekről.
Keresőoptimalizálás
A honlapok sikere nagyban függ attól, hogy hol találhatók meg a Google keresési találatai között. A keresési pozíció javításra irányuló tevékenységeket hívjuk összefoglaló nevükön keresőoptimalizálásnak.
A Google csak azokra a kifejezésekre fogja rangsorolni honlapod, melyek megtalálhatók rajta. Ha azt szeretnéd, hogy honlapod ne csak magyar nyelvű keresések esetén jelenjen meg az internetes keresőkben, akkor a kívánt nyelveken el kell készíteni a weboldal fordítását.
Többnyelvű honlapot szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!
Felhasználóbarát kialakítás
A többnyelvű honlap azt jelzi a látogatók számára, hogy gondolsz arra, hogy a lehető legtöbb látogató tudja saját anyanyelvén megtekinteni honlapod. Ezt különösen díjazni fogják azok, akik nem tudnak magyarul, de a magyar felhasználókkal is érzékeltetni lehet, hogy törekedsz arra, hogy honlapod felhasználóbarát, könnyen használható legyen mindenki számára.
A konkurencia megelőzése
Minden lehetőséget ki kell használni, ha a konkurencia elé szeretnél kerülni. Az egyik ilyen lehetőség a többnyelvű honlap készítése. Ha a hasonló honlapok rendelkeznek többnyelvű kialakítással, akkor nem maradhatsz le mögöttük, ha nem rendelkeznek, akkor eléjük tudsz kerülni, így mindenképpen érdemes minél előbb többnyelvű weboldalra váltani.
Első benyomás
Az internet világában, ahogy a mindennapokban is, rengeteget számít az első benyomás. Törekedni kell arra, hogy amikor egy ismeretlen látogató megérkezik honlapodra, a lehető legjobb élményben legyen része. A többnyelvű kialakítás ehhez is hozzá tud járulni.
A nyelvválasztó funkció általában a honlapok egyik felső sarkában szokott lenni, így a látogatók azonnal láthatják, hogy weboldalad, céged gondol a külföldiekre is. Ebből arra lehet következtetni, hogy szolgáltatásaidat, termékeidet igénybe veszik külföldiek is, így meghízhatóbbnak, keresettebbnek fog tűnni céged az ismeretlen látogatók számára.
A konverziók növelése
Ha a hazánkban élő külföldi emberek tudnak is magyarul keresni maguknak szolgáltatásokat, termékeket, akkor is előnyös, ha honlapod több nyelven is elérhető, ugyanis a konverziókra is hatással van a többnyelvűség. Amikor megérkezik egy látogató honlapodra, meg kell győzni arról, hogy vásároljon nálad, igénybe vegye szolgáltatásaidat. Ezeket sokkal könnyebb elérni, ha minél több nyelven olvasható weboldalad. Minél többen tudják anyanyelvükön, egy általuk folyékonyan beszélt nyelven megtekinteni a honlapot, annál jobb lesz weboldalad konverziója.
Összefoglalás
A többnyelvű honlap készítése számos előnnyel rendelkezik az egynyelvű weboldalakhoz képest. Minél több nyelven érhető el egy weboldal, annál többen fogják azt látogatni, annál több bevételt lehet vele szerezni.