Szövegírás honlapra: cégen belüli vagy külsős cég?

A tartalommarketing (és a keresőoptimalizálás) ma már elengedhetetlen része az olyan honlapoknak, melyek természetes, nem fizetett forrásból szeretnének látogatókat szerezni hosszútávon. A rendszeresen megjelenített cikkek, bejegyzések azonban rengeteg erőforrást felemészthetnek egy vállalkozás esetén, a tartalmak saját készítése időigényes, a külsős cégnek kiadott szövegírás pedig költséges lehet. Bejegyzésünkben a két megoldást fogjuk összehasonlítani.

Szövegírás honlapra: cégen belüli vagy külsős cég?

A cégen belüli szövegírás

Legtöbben a saját szövegírást választják, mivel számos előnnyel rendelkezik a külsős szövegírással szemben. Lássuk, melyek ezek.

Céged alapos ismerete

Ha a vállalkozásod egyik alkalmazottja, dolgozója készíti honlapodra a szövegeket, cikkeket, akkor biztos lehetsz abban, hogy tisztában van céged sajátosságaival, mindennapi működésével. Ha olyan termékeket, szolgáltatásokat szeretnél a szövegekkel bemutatni, melyekhez szükség van azok ismeretére, akkor nehéz dolgod lehet olyan szövegíró céget találni, akinek megvan a szükséges ismerete a minőségi cikkek elkészítéséhez.

Gyors reakcióidő, egyszerű irányítás

Ha saját munkatárs írja a szövegeket, akkor lehetőséged van arra, hogy a reggel kitalált cikk néhány óra alatt elkészüljön. Külsős szövegíró cégnél ilyen esetekben két lehetőség szokott fennállni, vagy várni kell, amíg az új kérésed sorra kerül, vagy plusz díjat kell fizetni a sürgősség miatt. Valószínűleg nem kell mondani, egyik sem túl jó opció a kettő közül.

Szintén előnyös, ha a szövegírási folyamatra minél nagyobb rálátása van a cégnek, ugyanis gyakran előfordul, hogy utolsó pillanatban változik a megjeleníteni kívánt tartalom, módosítani kell rajta. Ilyenkor külsős cég esetén ezek a módosítások több órát, esetleg napot is igénybe vehetnek. Saját szövegírás esetén azonban nincs sorban állás, várakozási idő, hanem a szövegíró munkatárs egyből el tudja végezni a szükséges módosításokat.

Kevesebb plusz költség

Gyakran előfordul, hogy olyan munkakörök is léteznek egyes cégeknél, melyek során vannak üres időszakok a munkaidőben. Ez az időszak tökéletes cikkírásra, tartalom generálására. Mivel a dolgozó bérét mindenképpen ki kell fizetni, így az üres időszakot eltöltheti akár cikkírással is.

Keresőoptimalizált honlapot szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!

Külső szövegíró cég

Természetesen a külső szövegírásnak is megvannak a maga előnyei. Ezeket általában a nagyobb cégek tudják jobban kihasználni, köszönhetően a magasabb költségeknek, amivel a profi szövegíró cégek járnak.

Időmegtakarítás

Ha vállalkozásod minden dolgozója teljes kihasználtsággal dolgozik, akkor nehéz időt keríteni a rendszeres tartalomkészítésre. Szintén gyakori probléma, hogy nincs senki a cégnél, aki elég szövegírási gyakorlattal rendelkezne, így, ha valakit ki is nevezel szövegírónak, sokkal több ideig tart neki egy cikket elkészíteni, mint az gazdaságos lenne. Ilyenkor jobb megoldás lehet, ha a dolgozók a saját erősségüket kamatoztatják, és a cég működtetésével foglalkoznak, a szövegírást pedig olyan cég végzi, amelynek ebben van gyakorlata.

Az időmegtakarítás jelentkezik egy másik formában is. Bárki, aki saját weboldalt működtet, tudja, hogy oda kell figyelni arra, milyen tartalom jelenik meg a honlapján. Ez azt fogja a gyakorlatban jelenteni, hogy külső szövegíró esetén a szövegeket ugyan készen fogod megkapni, de ugyanúgy át kell azokat olvasni, meg kell győződni arról, hogy minőségben megfelelnek honlapod követelményeinek. Ha saját magad írod a szövegeket, akkor nem kell ezt a folyamatot pluszban elvégezned.

Keresőoptimalizálás

A tartalommarketing népszerűségének egyik legfőbb oka, hogy jelentős hatással van a keresőoptimalizálásra is, ami több látogatót, vásárlót fog jelenteni hosszútávon. A profi szövegíró cégek gyakran tapasztaltak az internetes keresőknek írt szövegek elkészítésében is. Ezzel szemben a belső munkatársak sokkal kisebb eséllyel ismerik a formázási, tartalmi követelményeket, melyek egy keresőbarát bejegyzés elkészítéséhez szükségesek.

Ha már foglalkozol honlapod tartalmának frissítésével, akkor használd ki minél jobban a benne rejlő lehetőségeket, és készíttess minél keresőbarátabb cikkeket!

Segítségnyújtás

Gyakori probléma pl. céges honlapok esetén, hogy nem csak a keresőoptimalizálással, hanem egyáltalán a szövegírással sincsenek tisztában a weboldalak tulajdonosai. Ez sokaknál probléma, ugyanis az, hogy valaki a saját szakmájában minőségi, elismert munkát végez nem jelenti azt, hogy minőségi tartalmat is tud készíteni az illető honlapjára.

Ilyen esetben jön jól a külső szövegíró cég, aki tisztában van azzal, hogy milyen szövegekre van szüksége egy minőségi honlapnak, és segíteni tud azok elkészítésében.

Kreativitás

A profi szövegírók előnye, hogy (jó esetben) nagyobb kreativitással rendelkeznek, mint az egyszeri dolgozók cégednél, akik még soha sem, vagy csak hobbi szinten foglalkoztak szövegírással.

A kevés gyakorlat könnyen azt jelentheti, hogy egy idő után elfogynak a témák, és csak nagyon hasonló szövegek születnek honlapodra, blogodra. Ezzel szemben a profi szövegíró cégek több dolgozóval is rendelkeznek, így ha egyikük kifogyna az ötletekből, akkor egy másik munkatárs egy pillanat alatt új színt tud vinni a cikkekbe.

Összefoglalás

Egy honlap működtetésének szerves részét képezi a tartalom rendszeres frissítése. A rendszeres szövegíráshoz két lehetőséged van, a szövegek cégen belüli elkészítése és a külsős szövegíró cég megbízása. Bejegyzésünk segítségével remélhetőleg el tudod dönteni, hogy a te cégednek, honlapodnak melyik felel meg jobban a két megoldás közül.

Keresőoptimalizált honlapot szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!