- +36 (30) 530 2953
- +36 (30) 530 2953
- info[at]netfort[dot]hu
Online marketing tanácsok válság idejére
A koronavírus és a válság okozta helyzet rengeteg céget változtatásokra, a kiadások csökkentésére kényszeríti. Ilyenkor általában az online marketing kiadások azok, melyeket először csökkentenek a cégek. Ha hosszú távon gondolkodsz cégeddel, akkor nem az online marketing kiadásokon, hanem egyéb területeken próbálsz spórolni.
Új vásárlókra, ügyfelekre mindig szükség van
Az online marketing egyik fő feladata, hogy új vásárlókat, ügyfeleket hozzon vállalkozásod számára. Ha jelenleg a céged honlapja hozza az új ügyfeleket, ha a keresőoptimalizálás jól működik, és a természetes keresésekből is jönnek a vásárlók, akkor sincs semmi garancia arra, hogy ez így is fog maradni.
Céged maradjon szem előtt
A konkurencia közül rengetegen lesznek, akik az online marketing kiadásokat csökkentik, vagy teljesen meg is szüntetik a digitális marketinget a jelenlegi helyzetben. Emiatt könnyen lehet, hogy alacsonyabb kiadások mellett lehet most hasonló eredményeket elérni, vásárlókat szerezni, mint előtte. Ha a te céged is szünetelteti az online marketinget, akkor nem fogod tudni kihasználni a helyzetet.
Az online marketing segítségével céged szem előtt tud maradni, ha a potenciális ügyfelek vásárlókedve csökken is, az interneten ugyanúgy találkoznak hirdetéseiddel, reklámjaiddal, aminek köszönhetően, ha újra vásárolni fognak, emlékezni fognak vállalkozásod nevére, logójára.
Weboldal készítés rövid határidővel
A jelenlegi vásárlók megtartása
Nem csak az új vásárlók szerzése fontos a válság idején, hanem a jelenlegi vásárlók megtartása is. Ha nem fordítasz elég figyelmet az online marketingre, könnyedén átpártolhatnak ügyfeleid olyan konkurenciához, amely gőzerővel hirdet jelenleg is. Jelenleg is érvényes az örök igazság, hogy sokkal „olcsóbb” egy jelenlegi vásárlót megtartani, mint helyette egy újat szerezni.
Szerencsére a jelenlegi vásárlók megtartására számos eszköz áll rendelkezésedre. Ha webáruházzal rendelkezel, akkor valószínűleg van rengeteg regisztrált felhasználód, hírlevél feliratkozód. Őket lehet megcélozni személyre szabott ajánlatokkal, kedvezményekkel.
Honlapod, webshopod korábbi látogatói, vásárlói számára lehet hirdetéseket megjeleníteni az interneten is, köszönhetően a remarketingnek. Ezek már fizetett hirdetések lesznek, azonban akkor is találkozni fognak velük az emberek, amikor az internetet böngészik. Ha nem is kattintanak a hirdetéseidre azonnal, emlékeztetőnek tökéletesek, hogy ne feledkezzenek meg cégedről.
A közösségi média kihasználása
A karantén és válság idején az egyik legjobb marketing lehetőséget a közösségi média kihasználása jelenteni. Az emberek most a szokásosnál is több időt töltenek el Facebookon, így érdemes itt megszólítani őket.
Ez történhet különböző játékok szervezésével is, de már a rendszeres posztolás és az érdeklődőkkel történő társalgás is komoly eredményekkel járhat.
Mérd az eredményeket
Válság idején fokozottan figyelni kell arra, hogy minden marketing befektetésed ténylegesen megtérüljön. Amikor a bevételek amúgy is csökkennek, kevesen engedhetik meg maguknak azt, hogy olyan marketing kiadásaik legyenek, melyek nem hozzák vissza a befektetett pénzt.
Szerencsére az online marketing egyik legnagyobb előnye, hogy könnyen, pontosan mérhető. A Google, Facebook hirdetések átkattintási aránya, valamint a velük szerzett vásárlók, bevételek is pontosan mérhetők. Nem kell attól tartani, hogy olyan marketing kiadásaid lesznek, melyek nem térülnek meg.
Az internet folyamatosan növekszik, bővül
2020 elején kb. 4,54 milliárd aktív internet felhasználóval számolhattunk, amely a Föld lakosságának 59%-át jelentette, és ezek a számok várhatóan fokozatosan növekedni fognak. Ennek köszönhetően az internet az egyik leggyorsabb, legmegbízhatóbb megoldás vállalkozásod népszerűsítésére, új ügyfelek, vásárlók szerzésére.
A jelenlegi helyzetben, és a jövőben is az emberek túlnyomó többsége az internetet használja információszerzésre, termékek, szolgáltatások keresésére. Ha az online marketingen spórolsz, akkor nagyon nehéz helyzetbe hozhatod vele vállalkozásodat hosszú távon.