Ne másold le a konkurencia weboldalát

Honlapkészítés során gyakori kérés, hogy az ügyfelek olyan weboldalt szeretnének maguknak, mint amilyen a legfőbb konkurenciájuk honlapja. Ez azonban szinte soha sem jó ötlet, bemutatjuk, hogy miért.

Ne másold le a konkurencia weboldalát

Saját magadat hirdeted, nem a konkurenciát

Ugyan a legegyszerűbb megoldás, ha lemásolsz egy weboldalt, vagy több hasonló honlapból ollózod össze a saját weboldalad, mégis érdemes ezt elkerülni. Lesznek, akik első ránézése látni fogják, hogy a weboldalak egyformák, nagyon hasonlóak, és tudni fogják, hogy a konkurencia weboldalát másoltad le, és a konkurenciát fogod vele népszerűsíteni.

Olyan weboldalt kell készíteni, ami a saját cégedet mutatja be, a te vállalkozásod előnyeit emeli ki, ezt pedig csak úgy tudod megtenni, ha a cégedre szabott weboldalt készíttetsz. Cégünk minden általunk készített weboldalnak egyedi, személyre szabott designt készít, amely a saját előnyöket mutatja be. Ötleteket természetesen lehet máshonnan átvenni, de a megvalósításnál törekedni kell az egyediségre.

Egyedi weboldal készítés

Nem tudod, hogy a konkurencia weboldala mennyire sikeres

Ha tudod is, hogy a konkurencia sikeres, ez önmagában nem jelenti azt, hogy a weboldala is jól működik, hogy a honlap köszönheti a cég a sikereket. Ezt csak az tudja, aki látja a statisztikákat, látogatottsági adatokat, eladásokat. Csak azért, mert ránézésre jól néz ki egy weboldal, még nem lesz az sikeres, látogatott.

Ha mégis vannak információid arról, hogy a konkurencia mennyi megkeresést, eladást szerez weboldalával, azt szinte biztosan nem fogja senki kiadni, hogy hogyan szerzi a látogatókat, mennyit fizet értük. A vállalkozások többsége elkészíttet egy honlapot, amire a látogatók a keresőkben találnak rá. Lehetőség van azonban fizetett hirdetésekre a Google, Facebook stb. felületeken, melyek a honlapra irányítják az érdeklődőket. Ha a konkurencia fizetett hirdetéseket is alkalmaz, de te nem szeretnél ilyenre költeni, akkor másképp kell felépítened honlapod, hogy a lehető legtöbben találjanak rá a Google természetes találatai között.

Könnyen előfordulhat az is, hogy a konkurencia is máshonnan másolta a saját honlapját, így fennállhat az a helyzet is, hogy nem csak 2, hanem akár még több hasonló honlap lesz ugyanabban a témában, és a tied is köztük lesz.

Csak a felszínt látod, a működést nem

Legtöbb sikeres honlap nem csak abból áll, hogy ránézésre jól néz ki, hanem a működése és a weboldal mögötti folyamatok is fontos szerepet kapnak a sikerben. Ezt azonban nem látod a konkurencia honlapjánál, csak a felszínt.

Úgy kell felépíteni weboldalad, hogy a saját tevékenységedet, teendőidet segítse, egészítse ki. Pl., ha van lehetőség termékeket megrendelni, akkor lehet, hogy a saját készletkezelőddel is érdemes összekötni a weboldalt a minél egyszerűbb kiszolgálás érdekében. Ha nincs készletkezelőd, de szükség lenne rá, akkor akár a weboldallal együtt az is el lehet készíttetni. Az is lehet, hogy csak egy egyszerűnek tűnő űrlap található a konkurencia weboldalán, de a megkereséseket a rendszer azonnal továbbítja az illetékesnek, vagy akár a felületen is lehet reagálni a megkeresésekre.

Érdemes tehát úgy nekiállni a honlapkészítésnek, hogy saját magad végiggondolod, hogy mit vársz el a honlapodtól, és annak fényében elkészíttetni azt.

A cél, hogy jobb legyen a honlapod, ne ugyanolyan

Ha csak lemásolod a konkurencia weboldalát, ötleteit, akkor esélyed sem lesz megelőzni őket, a legjobb esetben is csak ugyanolyan jó tudsz lenni, mint ők. Ezzel természetesen sokak megelégednének, de a lemásolt weboldal ezt sem garantálja, a valóságban sokkal nagyobb az esélye annak, hogy a konkurencia holnapja sikeres lesz, a tied pedig nem, mert az érdeklődők is felismerik majd a hasonlóságokat.

Lehet, hogy a konkurencia weboldala már elavult

A webdesign trendek, az internetezők elvárásai, igényei folyamatosan változnak. Ha most készíttetsz honlapot, akkor a mai trendeknek kell megfelelni, nem azoknak, amik pár évvel ezelőtt voltak, amikor a rivális cég készíttette weboldalát.

Gyakran előfordul, hogy a konkurencia is weboldal megújítás előtt áll, mert tudja, hogy megújulásra van szüksége. Ha egy ilyen megújítás előtti weboldalt lemásolsz, és a konkurencia új honlapot készíttet a következő hetekben, hónapokban, akkor csak pénzt dobtál ki az ablakon.

Egyedi szövegek kellenek a keresőoptimalizáláshoz

Nem csak a honlap kinézetét másolják sokan, hanem a szövegeket is. Ez azonban még talán nagyobb hiba, mint a design másolás, ugyanis több szempontból és problémás lehet a szövegmásolás.

Először is lehet, hogy jogvédett a szöveg, és a konkurencia kérheti az eltávolítását, pert indíthat a jogtalan szöveghasználat miatt.

A másik probléma, hogy a Google nem szereti a másolt szövegeket, másolt szövegekkel honlapot nem fog előre kerülni a találati listában, így nem sok látogatód lesz. Sőt, adott esetben akár büntetheti is a Google a honlapot a másolt szövegek miatt, ezt pedig mindenképpen el kell kerülni, ugyanis nehéz egy Google büntetésből visszajönni.

A másolt szövegeket ráadásul az érdeklődők is észre fogják venni, mert sokan több szolgáltatót, weboldalt is megnéznek, mielőtt döntenek. Ha észreveszik, hogy a konkurencia szövegeit másoltad le, akkor nem fogják a te szolgáltatásaidat választani.

Összefoglalás

Weboldal készítéskor a legkönnyebb megoldás lemásolni egy másik weboldalt, általában a konkurencia honlapját. Érdemes azonban saját, egyedi honlapot készíteni inkább, ugyanis sokkal könnyebb sikereket elérni egy egyedi, személyre szabott weboldallal.

Egyedi weboldal készítés