- +36 (30) 530 2953
- +36 (30) 530 2953
- info[at]netfort[dot]hu
Milyen gyakran írj blog cikket honlapodra?
A keresőoptimalizált honlapokhoz ma már hozzátartozik egy rendszeresen új cikkekkel, bejegyzésekkel rendelkező blog rész is. Ha sikeres honlapot szeretnél, akkor az egyik legelső tanács szinte mindenki számára az lesz, hogy szükség van egy aktív blogra. Cikkünkben segítünk annak meghatározásában, hogy milyen gyakran kell új cikket készítened, megjelenítened weboldaladon.
Miért fontos a blog SEO szempontból?
Bármilyen honlapról is legyen szó, a blog az egyik legjobb lehetőség „természetes”, tehát nem fizetett látogatók szerzésére a Google-ből. A blog cikkek segítségével aktívan lehet tartani a weboldalt, látni fogja a Google, hogy folyamatosan fejlesztve van a honlap, valamint rengeteg releváns kulcsszó köré lehet tartalmakat készíteni a cikkek segítségével. Foglalkozni tehát mindenképpen kell a cikkek készítésével, ha profittermelő weboldalt szeretnél magadnak.
Milyen gyakran kell blog cikket készíteni?
A blog cikkek rendszeressége attól függ, hogy mit szeretnél elérni a cikkekkel. Vegyük sorba a legfontosabb célokat.
Keresőoptimalizálás, látogatószerzés
Ha a blogod fő célja a keresőoptimalizálás, akkor legalább heti egy új cikket érdemes megcélozni. SEO esetén arra is kell ügyelni, hogy a keresőoptimalizálási irányelveknek megfeleljen a cikket. Egy kulcsszó, keresési kifejezés köré érdemes egy-egy blog cikket elkészíteni. Ne legyen másolt a cikk, terjedelemre minimum 500 szavas legyen, de inkább több, különösen, ha nagy a verseny a Google-ben az adott területen.
A heti egy cikk nincs kőbe vésve, el lehet tőle térni, de a folyamatos aktivitás fontos, hogy a Google lássa, hogy aktív a weboldal, és érdemes minél több kulcsszó köré tartalmakat írni, hogy minél több látogatót tudj szerezni. Fontos az is, hogy a SEO szerinti blogolásnál a minőség gyakran fontosabb, mint a mennyiség. Hosszú távon sokkal jobban jársz, ha heti egy darab 250 szavas cikk helyett minden második héten írsz csak új cikket, de az 500 szavas lesz.
Keresőoptimalizálás esetén nem csak új blog cikkek értékesek, hanem a régebbi bejegyzések feljavítása, optimalizálása is. Nem feltétlenül kell tehát minden héten új cikkel előrukkolni, lehetőség van régebbi cikkek frissítésére is.
Céged, márkád népszerűsítése
Ha nem a keresőoptimalizálás a cél, hanem céged népszerűsítése, akkor érdemes heti 2-3 cikket is készíteni. Ilyen esetben is jobb, ha a cikkek hosszabbak, de az sem probléma, ha 200-250 szavas cikkek is készülnek, melyek kapcsolódnak vállalkozásodhoz, márkádhoz.
Márka népszerűsítő blog esetén nem feltétlenül van szükség kulcsszókutatásra sem, persze azért nem árt a SEO-val sem foglalkozni egy kicsit. Ilyen esetben inkább céges történések, fejlesztések, hírek, új termékek, szolgáltatások szoktak bemutatásra kerülni a cikkekben.
Vedd figyelembe a rendelkezésre álló időt, erőforrásokat
A fenti tippek, tanácsok általános esetekre értendők. A valóságban azonban nincs két egyforma cég, ráadásul az erőforrások is végesek, így kompromisszumokat kell kötni. Ha megteheted, akkor érdemes minél gyakrabban blog cikkeket készíteni, különösen, ha a keresőoptimalizálás a cél. Rendszeres, minőségi cikkekkel sokkal gyorsabban fogsz tudni eredményeket elérni, mintha ritkán készülnek blog bejegyzések. Ha azonban nincs időd cikkeket írni, akkor nem olyan egyszerű a helyzet. Érdemes azért a rendszerességre törekedni, a havi egy cikk is sokkal jobb, mintha egyáltalán nem foglalkozol a cikk írással.
Összefoglalás
A rendszeresen frissített blog ma már hozzátartozik a sikeres weboldalakhoz. A rendszeresség azonban minden területen és mindenki számára mást jelent. Blogolás előtt meg kell határozni a célokat, valamint a rendelkezésre álló erőforrásokat, és ezek alapján lehet a blogot fejleszteni, frissíteni.