- +36 (30) 530 2953
- +36 (30) 530 2953
- info[at]netfort[dot]hu
Mi az a Google Analytics?
Első ránézésre a Google Analytics ijesztőnek tűnhet, a legtöbb fogalom, megnevezés zavarba ejtő lehet, de néhány perc tanulmányozás után el tudjuk kezdeni a használatát.
Miért használjuk Google Analytics szolgáltatást?
Ingyenes: Nem kell hozzá semmi más, csak egy Gmail fiók és egy rövid kód, amit beágyazva a weboldalunkra el is kezdhetjük a szolgáltatás használatát.
Kíváncsiak vagyunk a forgalom forrására: Ha hírlevére feliratkozókat, érdeklődéseket, új megrendeléseket kapunk honlapunkon keresztül, akkor tudjuk, hogy működik weboldalunk. A Google Analytics segítségével részletesebben láthatjuk, hogy ezek a folyamaton minek a következményei. Az új látogatók fizetett hirdetés miatt látogatnak oldalunkra? A Google keresés vagy a közösségi média segítségével? Láthatjuk azt, hogy a látogatók pontosan melyik közösségi média bejegyzés, link kattintása után, vagy mely keresőszavakra jutnak el weboldalunkra.
Kitűzött célok elérése: Amikor egy kampányt kezdünk a Google Analytics segítségével, kitűzhetünk egyedi célokat, amit szeretnének elérni. Amiket figyelemmel követhetünk:
- látogatók számának nyomon követése honlapunk egy oldalára
- láthatjuk, hogy a látogatók mennyi ideig maradnak oldalunkon
- hova kattintanak, miután megérkeznek honlapunkra
Ha látjuk, látogatóink hogy viselkednek, tudni fogjuk, hol van szükség fejlesztésekre.
Bounce rate: ez a kifejezés azokat a látogatókat jelöli, akik miután megérkeznek honlapunkra, további kattintás nélkül hagyják el azt. Amennyiben ez az érték magas, az általában problémát jelent. Ez a probléma lehet:
- a látogatók nem találják meg azt, amit szerettek volna
- nem kellett volna az oldalunkra érkezniük
- a kulcsszavaink nem optimalizáltak weboldalunk tartalmára
Információk a látogatókról: A Google rengeteg hasznos információval rendelkezik látogatóinkról. Például:
- tartózkodási hely
- mobil vagy számítógép
- életkor
- nem
- érdeklődés
Visszanézhetünk múltbeli adatokat: Amennyiben most nem akarunk még belemélyedni a Google Analytics rendszerébe, akkor is érdemes lehet hozzáadni a kódot honlapunkhoz, hogy ha a későbbiekben mégis foglalkozni szeretnénk ezzel, akkor legyen már adatunk, ami alapján el tudjuk kezdeni honlapunk elemzését.