- +36 (30) 530 2953
- +36 (30) 530 2953
- info[at]netfort[dot]hu
Mennyi idő alatt lesz eredménye a keresőoptimalizálásnak?
Akik rendelkeznek saját honlappal, webáruházzal, már valószínűleg ismerik a keresőoptimalizálás, SEO kifejezéseket. Ezek azokat a teendőket, feladatokat jelentik, melyek segítségével honlapod előrébb kerül a Google találati listájában, ami több látogatót, ügyfelet, vásárlót fog eredményezni. A SEO-val kapcsolatban az egyik legelső kérdés általában, hogy mennyi idő alatt lesz eredménye?
Fontos előre leszögezni, hogy konkrétan nem lehet megmondani előre, hogy mennyi idő, amíg a keresőoptimalizálás hatását jelentősen érezni lehet, azonban cikkünkben bemutatjuk, hogy nagyságrendileg mennyi idővel lehet számolni, és azt is, hogy mivel lehet gyorsítani a folyamatot.
A SEO minimum néhány hónap
Általánosságban elmondható, hogy magyar viszonylatban is minimum 2-3 hónap, mire a SEO hatását érezni lehet egy weboldal esetén, de könnyen lehet, hogy akár 6 hónapig is eltart, mire látható eredményt hoznak a munkálatok, javítások.
Több tényezőtől is függ, hogy mennyi idő alatt lehet eredményeket elérni a keresőoptimalizálással, ezek közül a legfontosabb a konkurencia, a verseny az adott területen. Sokkal egyszerűbb a Google első oldalára kerülni egy pécsi gázszerelőnek, mint egy webshopnak, amely országos szinten szeretne elöl lenni divatcikkek árusításával kapcsolatos kulcsszavakra.
Azt is figyelembe kell venni, hogy a 2-3 után észlelhető eredmények valószínűleg nem érik el azt a szintet, amit mondjuk 1 év múlva fog elérni weboldalad, különösen akkor, ha nem egyszer keresőoptimalizálást végzel, hanem később is folyamatosan foglalkozol a weboldaladdal.
Keresőoptimalizált weboldal készítés
A konkurencia is optimalizál
Nem szabad elfelejteni azt sem, hogy nem csak te, hanem valószínűleg a konkurencia is foglalkozik a keresőoptimalizálással, linképítéssel, javításokkal. Ha most fel is mérjük a Google első oldalán található oldalakat a releváns kulcsszavakra, a következő hónapokban ők is optimalizálnak, építenek linkeket. Törekedni kell tehát arra, hogy olyan SEO szakembert válassz, olyan optimalizálást végezz weboldaladon, amely a konkurenciát megelőzi.
A minőségi tartalom elengedhetetlen
Amíg évekkel ezelőtt lehetett eredményeket elérni azzal, ha a kulcsszavakat sokszor használtad honlapodon, addig ma már ez nemhogy nem eredményes, egyenesen káros is lehet. A Google egyre „okosabb”, és a kulcsszóhalmozás helyett a minőségi tartalmakat rangsorolja előre.
Ez azt jelenti, hogy olyan szövegeket kell írni, melyek egyediek, minimum 300-400 szavasak (de inkább minimum 800), az adott témát részletesen kifejtik, a feltett kérdésre részletes, pontos választ adnak. Mivel a Google-ben keresők ilyen válaszokat keresnek, a Google ezeket fogja előre sorolni.
Mivel lehet gyorsítani a keresőoptimalizálást?
Szerencsére vannak lehetőségek a keresőoptimalizálás eredményeinek gyorsítására, melyek segítségével hosszú távon hetekkel, hónapokkal lehet gyorsítani a SEO-t.
Az oldaltérkép beküldése
Az oldaltérkép (sitemap) egy olyan, általában xml fájl, amely tartalmazza egy weboldal minden URL-jét (linkjét). A Search Console segítségével ezt az oldaltérképet be lehet küldeni a Google számára, amely így sokkal gyorsabban, könnyebben fogja tudni feltérképezni honlapod.
A sitemap segítségével emellett olyan linkeket is megtalál a Google, melyekre magától nem biztos, hogy rábukkant volna.
Linképítés
A linképítés fontos része a keresőoptimalizálásnak, minél hamarabb kezded el, annál előbb lehet érezni az eredményét. Linképítésnél oda kell figyelni arra, hogy ha pl. egy teljesen új honlapra azonnal építesz több tíz linket, akkor a Google felfigyelhet rá, hogy nem természetes linképítésről van szó, és visszasorolhatja miatta weboldalad. Ha azonban kellő óvatossággal és odafigyeléssel csinálod, akkor felgyorsítja az eredményeket.
Optimalizálás az ún. long-tail kulcsszavakra
A long-tail kulcsszavakat részletesen bemutattuk korábbi cikkünkben. Nagyon röviden, a long-tail kulcsszavak azokat a kulcsszavakat jelentik, melyekre kevesebb keresés van, mint a legnépszerűbb releváns kulcsszavakra, azonban összességében sokkal többen keresnek rájuk, mint a néhány népszerű kulcsszóra.
A long-tail kulcsszavakra sokkal kevesebben optimalizálnak, mint a népszerű kifejezésekre, így könnyebben, gyorsabban lehet előrébb kerülni rájuk a Google-ben. Vegyük pl. a divatcikkek árusításával foglalkozó weboldalakat, webáruházakat. Sokkal több keresés van arra, hogy „ruha webshop”, mint arra, hogy „női felső”. A „női felső” kifejezésre azonban egyszerűbb előre kerülni, valamint sokkal nagyobb a valószínűsége annak is, hogy aki női felsőt keres, az releváns oldalra jut, ugyanis a „ruha webshop” nagyon általános kifejezés.
A látogató az első
Sokan esnek abba a hibába, hogy kizárólag a Google számára optimalizálják honlapjukat, de a felhasználókról, látogatókról megfeledkeznek. A jó megoldás ezzel szemben az, ha a látogatók szemszögéből közelíted meg honlapod, hogy mi az, amire szükségük lehet.
A tartalmakat úgy kell elkészíteni, hogy az érdeklődők kérdéseit válaszold meg, az érdeklődők problémáinak megoldására adj javaslatokat. Helyi keresőoptimalizálás esetén legyen feltüntetve céged neve és elérhetőségei, sőt, akár egy Google Térkép is legyen beágyazva honlapodra.
Összefoglalás
A keresőoptimalizálás egy hosszú, hónapokon keresztül tartó folyamat. Gyakran néhány hónap kell ahhoz is, hogy az első javítások, optimalizálások hatását érezni lehessen, hogy weboldalad meginduljon felelé a Google találatai között. Érdemes tehát minél hamarabb nekilátni az optimalizálásnak, a minőségi tartalmak készítésének, ugyanis hosszú távon a SEO az egyik legjobb markerting befektetés honlapok, webáruházak számára.