- +36 (30) 530 2953
- +36 (30) 530 2953
- info[at]netfort[dot]hu
Honlapkészítés: a képek keresőoptimalizálása
Az emberek többsége, amikor meghallja a keresőoptimalizálás, SEO kifejezést, akkor általában a linképítés, a tartalmi, technikai javítások jutnak eszébe. Van azonban még egy teendő, amellyel kevesebben foglalkoznak, pedig jelentős eredményeket lehet vele elérni. Ez a honlapon található képek optimalizálása.
Manapság már szinte minden weboldalon találhatók képek, így kötelező foglalkozni azok keresőoptimalizálásával. Nem csak a főoldalon és az aloldalak tartalmában, hanem a cikkekhez, blog bejegyzésekhez is szokás képeket mellékelni. A képek feladata általában, hogy esztétikusabbá, felhasználóbarátabbá varázsolják a honlapokat, hogy extra információkkal szolgáljanak a felhasználók számára. Ettől függetlenül azonban a látogatók szerzéséhez is hozzá lehet velük járulni.
Használj egyedi, jó minőségű képeket
A Google ki tudja szűrni a tucatképeket, azokat, melyeket online adatbázisokból lehet letölteni. Ezek a képek több honlapon is megtalálhatók, így biztosan nem fogja mindegyiket megjeleníteni a kép találatok között a Google.
Helyette a jó megoldás, ha saját, jó minőségű képeket készítesz, és azokat használod weboldaladon. A saját készítés biztosítja, hogy a használt képek másik honlapokon nem találhatók meg, így ha valaki hasonló képeket keresne, akkor jobb eséllyel fog eljutni a te honlapodra. Az egyedi képek ráadásul a felhasználói élményt is javítják, így csak előnyökkel rendelkezik használatuk.
A képek fájlneve
Amikor fényképezőgéppel, okostelefonnal készítesz egy képet, akkor annak az eszköz egy általános nevet szokott adni, pl. IMG_00001.jpg vagy DSC00001.jpg. Ezek a fájlnevek azonban nem mondanak semmit se a Google, se az emberek számára. Helyette a jó megoldás, ha a honlapodra feltöltött képek fájlneve tartalmazza azt, ami a képen látható, és ez lehetőleg egyben kulcsszó is a keresőoptimalizálás szempontjából. Pl., ha egy építőipari cég honlapjáról van szó, akkor a referencia képek ne ilyen általános névvel legyenek feltöltve, hanem inkább utepites.jpg vagy generalkivitelezes-budapesten.jpg.
Ma már a Google képes nagy százalékos biztonsággal megállapítani, hogy mi látható a képen, akkor is, ha az alap fájlneves formátumot használod, de ha biztosra akarsz menni, akkor érdemes optimalizálni a fájlneveket.
Keresőoptimalizált weboldalt szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!
A képek mérete
A keresőoptimalizálás egyik fő összetevője a honlap betöltési sebessége, néhány túl nagy fájlméretű kép, és másodpercekig fog töltődni a honlap, amit el kell kerülni. A modern fényképezőgépek, okostelefonok akár 6-7 MB méretű képeket is készítenek, sőt, a fényképezőgépek már részletesebbeket, nagyobb felbontásúakat, méretűeket is. Egy honlapon azonban nagy valószínűség szerint nem lesz szükség 1920*1080 pixelnél nagyobb képekre.
Nem csak a kép felbontása, hanem a minősége is sokat számít a fájlméret szempontjából. Megfelelő tömörítés során a képek minimálisan veszítenek minőségükből, de fájlméretük jelentősen kisebb lesz, így ezt a technikát is lehet alkalmazni a fájlméret optimalizálására.
Gyakori probléma még, hogy pl. az 500*250 pixel felbontású képek is nagyobb felbontásban vannak feltöltve a honlapra, majd HTML kóddal vannak kisebb felbontáson megjelenítve. Ezt el kell kerülni, ugyanis ilyenkor a nagyobb méretű kép fog letöltődni, annak ellenére, hogy semmi szükség nincs rá. A kisebb felbontású képek tehát a megjelenített felbontáson legyenek feltöltve.
Reszponzív képek
A reszponzív design elengedhetetlen eleme a honlapkészítésnek. Ez a fajta kialakítás a képekre is hatással van. Kisebb kijelzőkön szintén ne a nagy méretű képek legyenek kicsinyítve, hanem legyenek kisebb képek betöltve, ha nincs szükség a monitoron alkalmazott felbontásra.
A képek alt címkéje
Azt alt címke egy olyan HTML címke, amely a kép tartalmát, a képet írja le. Maga a címkében megadott szöveg ideális esetben nem jelenik meg a felhasználók számára, azonban kiemelt szerepet kap a képek keresőoptimalizálásában.
Az alt címke három feladattal is rendelkezik:
- A Google számára jelezni lehet vele, hogy mi van a képen.
- A látásproblémákkal küzdő internetezők olvasóprogramjai ezt a szöveget látják a kép helyett, amikor vizsgálják egy oldal tartalmát.
- Ha valamilyen ok miatt nem jelenik meg a kép a honlapon, akkor az itt megadott szöveg fog megjelenni a helyén.
Az alt címkét úgy kell megírni, hogy lényegre törően, egy mondatban írja le a kép tartalmát. Lehetőleg tartalmazza a releváns kulcsszavakat, de értelmes mondat legyen, ne kulcsszó felsorolás. Az alt címke hossza maximum 125 karakter legyen, ugyanis a többi karaktert már nem veszik figyelembe a keresőmotorok.
Kép webhelytérkép (sitemap) készítése
A honlapra vonatkozó webhelytérképről már írtunk korábbi cikkünkben. A webhelytérkép tartalmaz egy weboldal összes aloldalának URL-jét. Nem csak webcímeknek lehet azonban ilyen sitemapet készíteni, hanem honlapod képeinek is. Egy ilyen kép sitemap segítségével jelezni lehet a Google felé, hogy melyik képeket szeretnéd, hogy feltérképezze, amivel növelni lehet az esélyét, hogy a Google megjeleníti a képeket a keresési találatok között.
Összefoglalás
A képek keresőoptimalizálásának lehetősége kevésbé köztudott a honlap tulajdonosok körében, azonban a megoldással jelentős eredményeket lehet elérni. Ha maximalizálni szeretnéd weboldalad keresőoptimalizálás hatásait, akkor a cikkünkben bemutatott megoldások segítségével tudsz javítani honlapod képein.
Keresőoptimalizált weboldalt szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!