- +36 (30) 530 2953
- +36 (30) 530 2953
- info[at]netfort[dot]hu
Hogyan növeld a hírlevél feliratkozók számát?
A weboldalak, honlapok fő célja, hogy bevételt hozzanak a honlap tulajdonosának, működtetőjének. A bevételek maximalizálására az egyik legjobb megoldást a mai napig a hírlevelek, az e-mail marketing jelentik. Sokan úgy gondolják, hogy a hírlevelek ideje lejárt, azonban ez nincs így, minél több érdeklődő iratkozik fel hírleveledre, annál több eladáshoz, bevételhez lehet jutni segítségével. Lássuk, hogyan lehet növelni a hírlevél feliratkozók számát.
Feliratkozás a főoldalon
Gyakran találkozhatsz olyan honlapokkal, hogy megérkezés után egyből a hírlevélre történő feliratkozás lehetősége fogad. Ez nem véletlenül van így, ugyanis minél többen találkoznak a feliratkozási lehetőséggel, annál többen fognak feliratkozni.
A honlapoknál a legtöbb ember által látott terület a főoldal felső része, ami görgetés nélkül látható, amikor a látogató a honlapra érkezik. Természetesen, ha honlapod, webshopod fő célja nem a hírlevél feliratkozók szerzése, hanem pl. az eladások, vagy a szolgáltatások bemutatása, akkor ezen a fő helyen azoknak kell megjelenni, de a hírlevélnek akkor is kiemelt helyet, helyeket kell szánni a főoldalon.
Zavaró tényezők mellőzése
Honlapod azon helyein, melyek feladata kizárólag a hírlevélre történő feliratkozás, célszerű csak ezt megjeleníteni, és nem elvonni a látogatók figyelmét egyéb zavaró tényezőkkel. Milyen zavaró tényezők lehetnek ezek?
Pl. a közösségi média linkek. Ha a feliratkozásokat szeretnéd növelni, akkor nem szabad okot adni arra a látogatóknak, hogy elhagyják a feliratkozási oldalt, vagy akár magát a honlapot. A közösségi média linkek azonban egy másik weboldalra viszik a látogatókat, ahonnan nem biztos, hogy vissza fognak térni.
Feliratkozási lehetőség cikkek alatt
A legtöbb jól működő honlap nem csak a hírlevelet, hanem egyéb marketing megoldásokat is alkalmaz. Ezek közül az egyik legnépszerűbb a keresőoptimalizálás, a tartalommarketing. A tartalommarketinget azonban kiválóan lehet alkalmazni a hírlevél feliratkozások növelésére is.
A blog bejegyzések fő feladata, hogy látogatókat hozzanak honlapodra, akiket aztán vásárlókká lehet konvertálni. Ennek a konvertálásnak lehet hasznos eszköze a hírlevélre történő feliratkozás. Amikor valaki hasznos cikket olvas honlapodon, gyakran szeretne kapcsolatban maradni cégeddel, honlapoddal, hogy a hasonlóan hasznos információkhoz könnyedén, rendszeresen hozzájusson. Ideális esetben ezek az érdeklődők egyből vásárolnának is tőled, azonban erre legtöbb ember nem hajlandó egy cikk elolvasása után, azonban arra igen, hogy megadja e-mail címét.
A feliratkozásra érdemes lehetőséget adni a cikkek tartalmában, vagy a cikkek alatt. A cikkek alatti feliratkozás előnye, hogy olyanok jutnak el oda, akik végigolvasták az adott cikket, így valamennyire biztosan érdeklődnek már honlapod, céged iránt.
Minimális információk kérése
Az emberek szeretik a lehető legkevesebb teendővel, ráfordított idővel megoldani az internetes feliratkozásokat, vásárlásokat, rendeléseket stb. Minél több információt kell megadni egy feliratkozáshoz, annál kevesebben fognak feliratkozni.
Ennek megfelelően egy feliratkozó űrlap 2 mezőt tartalmazzon: a feliratkozó nevét és e-mail címét. Minden tovább információ plusz, és csak a feliratkozók számát csökkenti.
Regisztrációval, vásárlással egybekötött feliratkozás
Ha weboldaladon lehetőség van regisztrációra, vagy szükség van rá vásárláshoz, szolgáltatások igénybevételéhez, akkor a regisztrációval egy lépésben lehet biztosítani a feliratkozás lehetőségét. Ez jelentősen megkönnyíti azon felhasználók dolgát, akik már vásárolnak/regisztrálnak nálad, de nem szeretnének külön lépésben feliratkozni is.
Arra azonban oda kell figyelni, hogy a hírlevélre történő feliratkozás nem lehet a vásárlás, a szolgáltatások igénybevételének feltétele, tehát nem teheted kötelezővé. Ugyan ez jelentősen növelné a feliratkozottak számát, de nem felel meg a GDPR előírásainak, így komoly büntetés járhat érte.
Profittermelő honlapot szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!
Feliratkozási link a céges e-mail címek aláírásában
Minél több helyen találkoznak az érdeklődők a feliratkozás lehetőségével, annál nagyobb az esélye, hogy fel fognak iratkozni hírleveledre. Erre tökéletes megoldás a céges e-mail cím aláírása.
Céges e-mailt valószínűleg csak olyanoknak küldesz, akik érdeklődnek, vásároltak nálad, tehát azoknak, akik már kapcsolatban vannak cégeddel. Ha látják a céges e-mailek aláírásában a hírlevelet, könnyen lehet, hogy szívesen feliratkoznak, mivel ez jelentősen megkönnyítheti számukra a kapcsolattartást.
Kilépési pop-up
A kilépési pop-upok lényege, hogy a technológia követi a felhasználó egerének mozgását, és amikor kilépésre készül (az ablak tetejére viszi az egeret), akkor megjeleníti a felugró ablakot. Ez a kilépési pop-up kiváló lehetőség a feliratkozási lehetőség megjelenítésére.
A statisztikai adatok szerint, a honlapot elhagyó látogatók 70%-a nem tér vissza a jövőben. Ez azt jelenti, hogy az utolsó lehetőséget is meg kell ragadni, hogy ezt a 70%-ot csökkenteni tudd.
Feliratkozottak, ügyfelek véleménye
Nincs jobb megerősítés az érdeklődők számára, mint a már feliratkozott emberek véleménye, így érdemes megjeleníteni néhány pozitív véleményt a feliratkozási oldalon. Az érdeklődők, főleg azok, akik először járnak honlapodon, gyakran nem tudják, hogy mennyire aktív a honlap, a hírlevél, így ha létező emberek véleményét olvassák, az jobban meg tudja erősíteni őket, mint bármi más, amit a honlap tulajdonosa tenni tud a feliratkozások érdekében.
Kedvezmények a feliratkozásért
Mit szeretnek a legjobban az internetezők, vásárlók, érdeklődők? Az ajándékokat, kedvezményeket. Ha úgy gondolod, hogy az egyes feliratkozások megérnek neked egy kis veszteséget, akkor azzal jelentősen növelni lehet a feliratkozások számát.
Ilyen kedvezmény lehet pl. az első rendelésből adott százalékos kedvezmény, az ingyenes szállítás stb. Egy-egy ilyen vásárlás, a kedvezmények miatt, kevesebb bevételt fog jelenteni számodra, azonban hosszú távon gyakran többszörösét vissza lehet hozni, ha a feliratkozásnak köszönhetően később is visszatér a vásárló, az ügyfél.
Jelezd, hogy milyen és mennyi e-mailt fogsz küldeni
Gyakori visszatartó erő feliratkozás előtt, hogy nem tudja az érdeklődő, hogy mire számítson. Milyen e-maileket fog kapni, lesznek-e bennük hasznos információk? Milyen rendszerességgel jönnek, hetente, havonta? Ezek mind olyan információk, melyek jelentősen meghatározhatják, hogy valaki feliratkozik-e. Ennek megfelelően a feliratkozási űrlap mellett röviden célszerű összefoglalni, hogy milyen előnyei vannak a feliratkozásnak a felhasználók számára.
Összefoglalás
Egy jól működő, folyamatosan gyarapodó hírlevél lista jelentősen növelni tudja egy cég, honlap eladásait, bevételeit. Ennek megfelelően törekedni kell arra, hogy minél többen iratkozzanak fel hírleveledre, amit a cikkünkben bemutatott megoldások segítségével el lehet érni.
Profittermelő honlapot szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!