- +36 (30) 530 2953
- +36 (30) 530 2953
- info[at]netfort[dot]hu
Hogyan kérj véleményeket ügyfelektől honlapodra?
Egy honlap, vállalkozás sikerességéhez nagyban hozzá lehet járulni azzal, ha véleményeket jelenítesz meg korábbi ügyfelektől, vásárlóktól. Ezek a visszajelzések aztán kiváló lehetőséget nyújtanak ahhoz, hogy meg tudd győzni az új látogatókat, hogy érdemes igénybe venni céged szolgáltatásait. Ahhoz, hogy véleményeket tudj megjeleníteni, először be kell gyűjteni őket.
A vélemények formátuma
A megjelenített vélemények több különböző formátumban is lehetnek, amire figyelni kell, hogy minimálisan tartalmazza a vélemény a korábbi ügyfél nevét, plusz ugye magát a véleményt. A név nélkül megjelenített visszajelzések sokkal kevésbé hatásosak, mivel úgy tűnhetnek, hogy csak a honlap üzemeltetője találta ki őket.
A név mellett egyéb információk is növelik a megbízhatóságot, a hitelességet. Ilyen lehet pl. az ügyfelek címe és a fényképük is. A címeket beszerezni nem olyan nehéz, azonban a fényképek megjelenítése már nem mindig olyan egyszerű.
Ha lehetőséged van rá, akkor mindenképpen érdemes képeket megjeleníteni, ugyanis nincs annál hatásosabb vélemény, ha a korábbi ügyfelek vállalják arcukat is nevük mellett. A problémát az okozhatja, hogy nem fog minden korábbi ügyfél fényképet küldeni magáról, hozzájárulni arcképe megjelenítéséhez.
További információk lehetnek pl. a dátum, valamint az ügyfél cégének neve, ha van ilyen. A dátum mutatja az új látogatók számára, hogy rendszeresen kapsz pozitív véleményeket, a vállalkozások neve pedig megmutatja, hogy milyen cégekkel vagy kapcsolatban.
Egyedi honlapot szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!
Megoldások, tanácsok vélemények kérésére
Azonnali véleménykérés
Minél hamarabb kérsz véleményt a projekt, szolgáltatás vége után, annál nagyobb esélyed van arra, hogy az ügyfél válaszolni is fog. A friss tapasztalatok, sikerélmények, a kiváló szolgáltatások hatására az ügyfelek jelentős része szívesen fog egyből válaszolni. Ha csak hetekkel, hónapokkal később kérsz véleményeket, sokan már másik projekteken dolgoznak, elfeledkeznek a te szolgáltatásod részleteiről, kevésbé szívesen térnek vissza korábbi projektekre.
Egyszerű véleménynyilvánítás
A vélemények írása általában nem jár semmilyen előnnyel a korábbi ügyfelek számára, így meg kell oldani azt, hogy minél könnyebben tudjanak véleményt nyilvánítani, minél kevesebb ideig tartson beküldeni egy visszajelzést.
A véleménykérést megkönnyítheti, ha a már meglévő visszajelzéseket átküldöd az ügyfélnek is, aki így látni fogja, hogy nem ő az első, akitől véleményt kérsz, valamint tudni fogja azt is, hogy milyen formátumra, mennyi szövegre számítasz tőle, hogy mások mit szoktak írni.
Vélemények kérése e-mailben
A legegyszerűbb módja a vélemények kérésének, ha e-mailben történő kommunikáció során kérsz véleményt az ügyféltől. Gyakran nem is kell külön kérni, hanem sokan maguktól is küldenek pozitív visszajelzéseket, arra kell csak figyelni, hogy mielőtt honlapodon megjeleníted egy ügyfél visszajelzését, nevét, mindenképpen kérj engedélyt tőle. Ha a privát levelezést kérés nélkül közzéteszed weboldaladon, akkor azzal gyakran az ellenkező hatás lehet elérni.
Egy rövid űrlap készítése
Nem csak közvetlenül e-mailben lehet visszajelzést kapni, hanem akár készíthetsz egy rövid űrlapot honlapod felületén vagy egy külső felületen is. Ennek az űrlapnak nem is muszáj elérhetőnek lenni mindenki számára, azt is meg lehet oldani, hogy csak azok férjenek hozzá, akiknek elküldöd a linkjét.
Minden befejezett projekt, szolgáltatás után ki lehet küldeni az űrlap linkjét, biztosan lesznek olyanok, akik szívesen fognak válaszolni, értékelni vállalkozásod.
Facebook vélemények, értékelések
Manapság már minden vállalkozásnak szüksége van céges Facebook profilra, ugyanis oda kell menni, ahol a potenciális ügyfelek tartózkodnak. Ez pedig a közösségi média, a Facebook.
A Facebookon lehetőség van a cégek véleményezésére, melyeket aztán akár be is tudsz ágyazni honlapodon. A Facebookon történő véleménynyilvánítás saját profilhoz van kötve, így egy-egy ilyen visszajelzés esetén az érdeklődők látják, hogy az illető vállalta nem csak a nevét és az arcát, hanem a teljes Facebook profilját is, így nagy valószínűség szerint a véleménye a valóságot tükrözi.
A véleményezők megajándékozása
Webáruházak esetén gyakori, hogy egy véleményért cserébe a vásárlók a következő vásárlásukból 5-10%-os kedvezményt, vagy pl. ajándék terméket kapnak. Honlapok, szolgáltatások esetén már nehezebb alkalmazni hasonló ajándékozási megoldásokat, de nem lehetetlen.
Egyszerű weboldal esetén is lehet ajándékba terméket, extra szolgáltatást adni, vagy akár a következő tranzakció, szolgáltatás árából engedni egy véleményért cserébe.
Összefoglalás
A korábbi ügyfelek véleményének megjelenítése kiváló megoldást nyújt az új látogatók, érdeklődők meggyőzésére. Minél több információt jelenítesz meg a korábbi ügyfélről, aki a visszajelzést küldte, annál jobb eredményt fogsz tudni elérni a véleményekkel.