- +36 (30) 530 2953
- +36 (30) 530 2953
- info[at]netfort[dot]hu
Céges weboldal készítés: mi legyen a honlapon?
A mai digitális világban gyakorlatilag elvárás, hogy egy cég rendelkezzen saját weboldallal, bármilyen cégről is legyen szó. Profittermelő céges weboldal készítése azonban nem megy tervezés nélkül. Bejegyzésünkben arról lesz szó, hogy mi az, aminek szerepelnie kell weboldaladon, ha céges honlapot szeretnél készíteni.
Jól elkészített főoldal
Céges weboldalad legfontosabb része a főoldal lesz. A látogatók jelentős része a főoldalra fog érkezni, így törekedni kell arra, hogy minden szükséges, fontos információ megtalálható legyen itt. A legfontosabb információkat célszerű az főoldal tetején elhelyezni, ugyanis lesznek olyan látogatók, akik nem fognak lejjebb görgetni, tovább kattintani, hanem a kezdőképernyő alapján fognak véleményt alkotni weboldaladról, cégedről.
Bemutatkozás
Ha azt szeretnéd, hogy céges weboldalad látogatói az ügyfeleid legyenek, akkor meg kell velük ismertetned vállalkozásod. Ehhez egy bemutatkozó szövegre lesz szükség. Csak a legnagyobb, közismert vállalkozások tehetik meg azt, hogy nem jelenítenek meg információt a cégről honlapukon, ugyanis ezeket a cégeket ismeri mindenki. Kis- vagy középvállalkozásként azonban a céges weboldalt látogatók jelentős része a honlapodon találkozik először vállalkozásoddal. A részletes bemutatkozás segítségével növelni lehet a bizalmat a látogatókban céged iránt, így szívesebben fognak kapcsolatba lépni veled.
Céges weboldalt szeretne készíttetni?
Elérhetőségek, kapcsolat
Céged elérhetőségeit a lehető legtöbb helyen célszerű megjeleníteni a látogatók számára. Ha nem tudják, hol érjenek el téged, akkor nem is fognak kapcsolatba lépni veled. Mindenképpen legyen egy elérhetőségek, kapcsolat aloldala honlapodnak, ahol csak ezeket az információkat jeleníted meg. Emellett gyakori megoldás a láblécben, valamint a honlap menüjében, menüje felett megjelenített telefonszám és e-mail cím is.
Kapcsolatfelvételi űrlap
A kapcsolatfelvételi űrlapok általában olyan egyszerű űrlapok, melyek segítségével a weboldalak látogatói tudnak üzenetet küldeni a honlap üzemeltetőjének. Mivel lesznek olyan látogatók, akik nem fognak telefonon felhívni, e-mailben megkeresni, így nekik egy egyszerűbb kapcsolatfelvételi megoldást is érdemes biztosítani, a kapcsolatfelvételi űrlapot.
Egy ilyen űrlap általában név, e-mail cím, telefonszám és egy szöveges üzenet mezőből állnak, és kitöltés után egy kattintással beküldhetők.
Szolgáltatások, termékek bemutatása
Vállalkozásként valószínűleg szolgáltatásokat, termékeket akarsz eladni honlapod segítségével, így ezeknek kiemelt helyet kell biztosítani a weboldalon. A céges weboldal főoldalán is célszerű kiemelni a fontosabb szolgáltatásokat, termékeket, a részletes információkat pedig aloldalakon, termékoldalakon, szolgáltatás oldalakon lehet megjeleníteni.
A szolgáltatások, termékek bemutatásánál törekedni kell arra, hogy az információk tagoltak, könnyen olvashatók legyenek, és a látogatók esetleges problémáira ajánljanak megoldást. Ez azt jelenti a gyakorlatban, hogy a nyers információk helyett inkább felsorolásokkal, megformázott szövegekkel találkozzanak az érdeklődők.
Blog, cikkek, bejegyzések
Ha a keresőoptimalizálással is szeretnél foglalkozni, akkor ehhez a legtöbb segítséget egy blog rész elkészítése, bejegyzések rendszeres készítése, megjelenítése jelenti. Egy néhány aloldalból álló céges weboldal készítése esetén általában nem áll rendelkezésre annyi hely, ahol teljesen le lehet fedni a tevékenységeddel kapcsolatos tudnivalókat. Itt jön képbe a blog, ahol könnyedén lehet új cikkeket készíteni, közzétenni.
A cikkek segítségével meg lehet célozni a releváns, népszerű kulcsszavakat, keresési kifejezéseket, és jelentősen növelni lehet a látogatók, a potenciális ügyfelek számát.
Korábbi vásárlók, ügyfelek véleménye
A látogatók bizalmának megszerzése az egyik legfontosabb feladata a céges weboldalaknak. Vállalkozásod részletes bemutatása kiindulásnak tökéletes, de egyéb lehetőségek is rendelkezésedre állnak. Egy ilyen a korábbi vásárlók, ügyfelek véleményének megjelenítése.
A feljebb már említett céges bemutatkozáshoz és a szolgáltatásokhoz, termékekhez is saját magad készíted a szövegeket. Ezt tudják a látogatók is, így kisebb jelentőséget tulajdonítanak nekik, mint a harmadik féltől érkező véleményeknek. Természetesen azt mindenképpen te szabályozod, hogy mi jelenhet meg céges weboldaladon, de a névvel (plusz akár fényképpel) megjelenített vélemények segítségével jelentősen növelni lehet a weboldal által generált bevételeket.
Összefoglalás
A legegyszerűbb céges weboldal készítését is részletes tervezés kell, hogy megelőzze. Ha sikeres céges honlapot szeretnéd magadnak, akkor ezeket az információkat, megoldásokat mindenképpen érdemes alkalmaznod. Természetesen lehet további aloldalakkal, információkkal is bővíteni céges weboldalad, de mindenképpen érdemes ezekkel a pontokkal kezdeni a tervezést.