- +36 (30) 530 2953
- +36 (30) 530 2953
- info[at]netfort[dot]hu
InfoNetfort Kft. Általános Szerződési Feltételek
Az InfoNetfort Korlátolt Felelősségű Társaság Általános Szerződési Feltételei (a továbbiakban: ÁSZF) internetes szolgáltatások (domain név- regisztrációs, fenntartási és tárhely biztosítás) tárgykörben. A szerződés elfogadásával partnerünk elfogadja szolgáltatási feltételeinket, amely alapján a Szolgáltatási Keretszerződés (Keretszerződés) a InfoNetfort Kft.-vel létrejön.
1. Az ÁSZF hatálya
1.1. Jelen ÁSZF hatályos 2003. november hó 15. napjától.
1.2. Az ÁSZF kiterjed az InfoNetfort Kft. minden internetes szolgáltatás tárgykörben megkötött Szolgáltatási Szerződésre (Továbbiakban: Igénylőlap).
1.3. Az ÁSZF szabályozza
- a felek tartós jogviszonyának általános feltételeit, a felek jogait és kötelezettségeit.
1.4. Az Igénylőlap tartalmazza a Megrendelő által
- megrendelt szolgáltatásokat,
- választott szolgáltatások tartalmát,
- választott fizetési módot.
1.5. A Keretszerződés az Igénylőlap Megrendelő általi aláírásával határozatlan vagy határozott időre jön létre.
1.6. A Szolgáltatási Szerződés módosítása – felek előzetesen történt, közös megállapodása alapján - írásban történik. A módosítás az új Igénylőlap aláírásával lép hatályba.
1.7. A Szolgáltatási Szerződés megszűnik, amennyiben azt valamelyik fél felmondja.
1.8. A Szerződés Szolgáltató általi felmondása akkor hatályos, ha azt a Szolgáltató kézbesítője útján közvetlenül, vagy tértivevénnyel feladott levélben kikézbesítette az Megrendelőhöz. A tértivevénnyel feladott levelet kézbesítettnek kell tekinteni akkor is, ha az „nem kereste” vagy „átvételt megtagadta” jelzéssel érkezett vissza.
1.8.1. Ha a Szolgáltatás sajátosságai következtében a szolgáltató nem rendelkezik az Előfizető írásban (levélben) történő értesítéséhez szükséges információkkal, akkor a Szolgáltató a Megrendelőt az Szerződés felmondásáról egyéb módon is értesítheti.
1.8.2. A Megrendelő az Megrendelői Szerződést írásban (levélben) megküldött felmondással, illetve Szolgáltató ügyfélszolgálatán személyesen mondhatja fel.
1.8.3. A felmondásnak tartalmaznia kell:
- a felmondás indokát (ha a Fél a felmondás indokolására köteles), a Szolgáltató felmondása esetén
- a felmondási időt
- a felmondási idő lejártának napját.
A rendes felmondási idő mindkét fél részéről 30 nap.
2. Az ÁSZF alanyai
2.1. Az ÁSZF egyrészről kiterjed az InfoNetfort Korlátolt Felelősségű Társaság-re, mint szolgáltatóra (továbbiakban: Szolgáltató), másrészről a szolgáltatást igénybe vevő, a Igénylőlapot aláíró Megrendelőre (továbbiakban: Megrendelő).
2.1.1. Szolgáltató: InfoNetfort Korlátolt Felelősségű Társaság 7900 Szigetvár, Szent István ltp. 17. IV/25., adószám: 26648082-2-02, cégjegyzékszám: 02 09 084205
2.1.2. Megrendelő: az a magyar vagy külföldi természetes- vagy jogi személy/jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, amely a Szolgáltatóval megkötött Keretszerződés és Igénylőlap alapján nyújtott szolgáltatások előfizetője.
3. Az ÁSZK tárgya
3.1. Szolgáltató vállalja a Igénylőlapon részletezett internetes szolgáltatásokat biztosítja a Megrendelő számára. A Szolgáltató – amennyiben erre a Megrendelő megrendelése kiterjed - a Megrendelő oldalait az Interneten elérhetővé teszi és az a szerződés teljes időtartama alatt az oldalhoz állandó jellegű hozzáférési lehetőséget biztosít.
4. A Megrendelő jogai és kötelezettségei
4.1. A Megrendelő kötelezettséget vállal a Igénylőlapon megjelölt szolgáltatások díjának megfizetésére.
4.2. Kizárólag a Megrendelő jogosult a jelen szerződés tárgyát használni, hasznosítani, azzal rendelkezni. Ha ezen jogok gyakorlását másnak átengedi vagy a szolgáltatást harmadik személynek bármilyen formában továbbadja, átengedi, hozzáférhetővé teszi, felelős minden olyan kárért, amely enélkül nem következett volna be. A Megrendelő tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató ebben az esetben jogosult – de nem köteles - a szerződés azonnali hatályú felmondására, valamint a Megrendelő által kifizetett díj megtartására.
4.3. A Megrendelő vállalja, hogy minden tőle elvárhatót megtesz annak érdekében, hogy az általa telepített szoftverek csakis kontrollált szolgáltatást működtetnek. Amennyiben valamilyen rendellenes változást észlel (vírusfertőzés, honlap feltörése, stb.) köteles haladéktalanul megtenni mindent a rendeltetésszerű működés visszaállításáért, valamint köteles haladéktalanul értesíteni az eseményről a szolgáltatót. A Megrendelő tudomásul veszi és hozzájárulását adja ahhoz, hogy a rendeltetésszerű joggyakorlás ezen követelményének szándékos vagy súlyosan gondatlan megszegése esetén a Szolgáltató jogosult a Megrendelőnek az azonosításhoz szükséges adatait a károsult fél részére átadni.
4.4. A Megrendelő az Igénylőlapon megtalálható adatainak (pl. kapcsolattartó személyének vagy elérhetőségének megváltozása) köteles a Szolgáltatót a változástól számított 8 naptári napon belül írásban (levélben) értesíteni. E kötelezettségeinek elmulasztásából eredő minden kárért az Előfizető felelőséggel tartozik.
4.5. A Szolgáltató az Igénylőlapon megjelölt és részletezett szolgáltatások díjáról az Igénylőlapon meghatározott fizetési mód alapján számlát állít ki a Megrendelő részére, amelyet a Megrendelő a számlán feltüntetett fizetési határidőre köteles megfizetni.
4.6. Fizetési határidő a Szolgáltató által kiállított számla kiállításától számított 8 naptári nap.
4.7. Amennyiben Megrendelő a fizetési kötelezettségeinek nem tesz eleget, Szolgáltató jogosult, de nem köteles - külön értesítés nélkül - a szolgáltatást felfüggeszteni és a szolgáltatási szerződést azonnali hatállyal felmondani a felfüggesztés időpontjáig. A szolgáltatás felfüggesztése nem jelenti a felmerült pénzügyi követelések törlése nélkül.
4.8. A díjfizetés választható módozatai:
- banki átutalás,
- csekk,
- készpénz.
4.9. Amennyiben a Megrendelő a szerződést az éves lejárat előtt felmondja, a már megfizetett éves fenntartási díj időarányos részére nem tarthat igényt.
4.10. Amennyiben a Megrendelő a 4.5 pontban megjelölt fizetési kötelezettségének nem tesz eleget a Szolgáltató egyszeri 2.000,- Ft+ ÁFA és a késedelmes összeg 2 ezrelékét kitevő, de minimálisan 300,- Ft + ÁFA összegű napi késedelmi pótdíjat jogosult felszámítani. A Szolgáltató nem számít fel késedelmi díjat 30 napos késedelemig, abban az esetben, ha a Megrendelő a késedelem előtt írásban fizetési halasztást kért és azt a Szolgáltató írásban jóváhagyta.
5. A Szolgáltató jogai és kötelezettségei
5.1. A Szolgáltató kötelezettséget vállal arra, hogy a Igénylőlapon részletezett szolgáltatásokat a Megrendelő számára biztosítja szerződés teljes időtartama alatt.
5.2. A Szolgáltató magára nézve kötelező erővel ismeri el az adatkezeléssel kapcsolatosan rendelkező alábbi jogszabályokat és ajánlásokat:
- az 1992. évi LXIII. törvény - A személyes adatok védelmérõl és a közérdekû adatok nyilvánosságáról,
- az 1998. évi VI. törvény - Az egyének védelmérõl a személyes adatok gépi feldolgozása során (Strasbourg 1981. január 28.),
- 2001. évi CVIII. Törvény (Az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről),
- az "Online Privacy Alliance" ajánlásait
5.3. A Szolgáltató köteles szolgáltatásait karbantartani, az esetlegesen felmerülő hibát lehetőségeihez mérten a lehető legrövidebb időn belül kijavítani, a Megrendelő számára a szerződés tárgyát képező szolgáltatással kapcsolatos technikai felvilágosítást telefonon vagy e-mail útján - az Előfizető által felhatalmazott személyek számára - térítés nélkül megadni azzal a megszorítással, hogy a felvilágosítási kötelezettség kizárólag a szolgáltatás igénybevételéhez és rendeltetésszerű használatához szükséges információkra terjed ki.
5.4. A Szolgáltató az igényelt szolgáltatások aktiválásának időpontjától kezdődően felel a szolgáltatás folyamatos működőképességéért. Arra az időszakra, amely alatt a szerződés tárgya a Szolgáltató érdekkörében felmerült okból nem használható rendeltetésszerűen, díjfizetési kötelezettség a Megrendelőt nem terheli, ezzel az időszakkal a szerződés meghosszabbodik, illetve határozatlan időre szóló szerződés esetén a következő esedékes szolgáltatási díjból levonásra kerül.
5.5. A Szolgáltató jogosult az általa nyújtott szolgáltatás megrendelésének napján a nyilvános árlistájában érvényben lévő szolgáltatási díjat a Megrendelő felé számlába állítani.
5.6. A Szolgáltató esetleges üzemzavar esetén köteles mindent megtenni a hiba lehető legrövidebb időn belüli elhárításáért.
5.7. A Szolgáltató nem tartozik felelősséggel a neki nem felróható módon bekövetkező váratlan eseményekből eredő szolgáltatási kimaradásokért, esetleges adatveszteségekért, illetve azon károkért, amelyek rajta kívül álló okok eredményeképpen következtek be.
5.8. A Szolgáltató bármely szerződéses kötelezettségeinek teljesítéséhez jogosult alvállalkozót vagy más közreműködőt igénybe venni.
5.9. A Szolgáltató fenntartja a jogot a szolgáltatásai körének bővítésére, amelyről nem köteles a Megrendelőt értesíteni.
5.10. Az ÁSZF rendelkezéseit a Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani, ha a módosítás hatályba lépése előtt 15 nappal a módosítás lényegi elemeit honlapjának nyitóoldalán (www.netfort.hu) jól látható módon elhelyezi.
6. Vegyes rendelkezések
6.1. A Szolgáltató és a Megrendelő kölcsönösen kijelentik, illetve kölcsönösen jóváhagyólag tudomásul veszik, hogy rendelkeznek azzal a képességgel és meghatalmazással, hogy jelen szerződéses kapcsolatba lépjenek és az ebből fakadó szerződéses kötelezettségeiket teljesítsék.
6.2. A Szolgáltató vállalja, hogy az általa szerződésben meghatározott alapszolgáltatást 99 %-os rendelkezésre állás mellett biztosítja. A Szolgáltató jogosult havonta legfeljebb 90 perc üzemszünet beiktatására a szükséges karbantartási munkálatok elvégzésére. Az így kiesett időtartam nem csökkenti a garantált rendelkezésre állást. Amennyiben ez munkanapra esik, köteles ezt legalább 3 munkanappal előre írásban (e-mail, fax, posta) az előfizető felé jelezni.
6.3. A tárterületen elhelyezett adatok tartalmáért, a Megrendelőnek a magyar és/vagy a nemzetközi jogszabályokat sértő tevékenységéért a Szolgáltató felelősséget nem vállal, ez kizárólag Megrendelő felelőssége.
6.4. A Szolgáltató fenntartja magának az árváltoztatás jogát, amely azonban a már megkötött, határozott időre szóló szerződésekre nem vonatkozik. Határozatlan időre szóló szerződés esetén pedig a Szolgáltató az árváltozást megelőzően a Megrendelőt értesíteni köteles (email vagy hagyományos levél útján).
6.5. A Felek jogvitát polgári eljárás keretében érvényesíthetik olyan módon, hogy a Szigetvári Városi Bíróságnál keresetlevelet nyújtanak be. Jogvita esetén a Magyar Köztársaság törvényei és jogszabályai az irányadók.
6.6. A jelen szerződésben nem szabályozott kérdésekben a Ptk. vonatkozó szabályai az irányadók. A Szerződő felek kijelentik, hogy a szerződés teljesítése során egymással együttműködnek, a szükséges tájékoztatást egymásnak megadják, az esetleges vitás kérdésekben elsősorban békés úton történő megoldást részesítik előnyben.
6.7. Jelen ÁSZF csak az Igénylőlappal együtt érvényes.
7. Vis Major esemény
7.1. Egyik fél sem felel a szerződésben foglalt kötelezettség teljesítéséért azon esetekben, amikor a felek érdekkörén kívül eső elháríthatatlan esemény merül fel. Ilyen körülménynek tekintendő például: természeti katasztrófa, tűz, áradás, hatóság rendelkezése, szükségállapot, lázadás, polgárháború, háború, sztrájk vagy hasonló munkabeszüntetés.
7.2. Ha Vis Maior esemény miatt a szünetelés időtartama meghaladja a két hónapot, bármelyik Fél jogosult a Szerződést azonnali hatállyal felmondani.
7.3. Vis Maior Esemény bekövetkezte esetén az érintett Fél köteles a másik Felet írásban értesíteni.
7.4. A teljesített szolgáltatások számlájának kiegyenlítése alól a Vis Major körbe tartozó események sem jelentenek mentességet.
8. Szolgáltatási feltételek
8.1. Szolgáltató a szerződés keretében az Előfizetőnek a Szolgáltatási csomagnak megfelelő műszaki paraméterű (tárhely kapacitás, processzor, memória, stb.) tárhelyhez való hozzáférést biztosítja. Szolgáltató éves 99,0%-os rendelkezésre állással biztosítja a Szolgáltatás elérését. Ennek keretében a Szolgáltató a biztonságos működéshez szükséges megfelelő hardver- és szoftvereszközöket alkalmaz, és megfelelő környezeti feltételeket kínál.
A Szolgáltatás igénybevétele cPanel webkiszolgáló valamint online ügyfélkapu felületen keresztül történik.
8.2. Szolgáltató a Szerződés alapján a következő műszaki feltételek biztosítását vállalja a Szolgáltatási Csomagokban elérhető e-mail fiókok tekintetében: pop3, imap, smtp, webmail elérés, e-mail átirányítás.
8.3. Előfizető kiegészítő szolgáltatásként külön díjazás ellenében dedikált, egyedi IP címet is igényelhet.
8.4. Előfizető a Szolgáltatás keretében nem az érintett hardver- vagy szoftvereszköz felett, csak a megrendelt Szolgáltatás felett szerez a Szerződésben meghatározott terjedelmű rendelkezési jogot. Előfizető jogosult a Szolgáltatás keretében az előfizetett virtuális infrastruktúrán programokat telepíteni és futtatni, de ezen tevékenysége során nem folytathat a Büntető Törvénykönyvbe ütköző vagy egyébként jogellenes cselekményt.
8.5. Előfizető tudomásul veszi, hogy részére a Szolgáltató a Szolgáltatás alapjául szolgáló informatikai eszközökhöz fizikai hozzáférést nem biztosít, az adatok kizárólag elektronikus úton hozzáférhetőek számára.
8.6. Előfizető felel azért, hogy a Szolgáltatás keretében általa feltöltött vagy egyéb módon létrehozott adatairól (fájlok, adatbázisok, e-mail, stb) biztonsági mentést készítsen. Biztonsági mentés készítésére több lehetőség is rendelkezésre áll: cPanel mentés, Alkalmazás telepítőbe (Installatron) épített mentés funkció, FTP elérés, phpMyAdmin. Szolgáltató szerver oldali adatmentést a szolgáltatáson kívüli díjmentes lehetőségként biztosítani kívánja Előfizető részére napi, heti, havi és esetlegesen ettől eltérő rendszerességgel, de ennek elmaradásáért Szolgáltató semmiféle felelősséget nem vállal.
8.7. A Szolgáltatás átmeneti szünetelését okozó rendszeres karbantartás alkalmanként 6 óránál nem lehet hosszabb. A rendszeres karbantartások száma félévente nem haladhatja meg a 20 órát. A Szolgáltatás szünetelésével nem járó karbantartást Szolgáltató korlátlan időtartamban végezhet. A Szolgáltatás átmeneti szünetelését okozó rendszeres karbantartási idő nem számít bele a rendelkezésre állási idő számításába.
8.8. Szolgáltató a Szolgáltatás átmeneti szünetelését igénylő rendszeres karbantartási munkákról Előfizetőt a munka megkezdését megelőzően legalább 2 nappal a kapcsolattartásra vonatkozó szabályok szerint tájékoztatja. A tájékoztatásban Szolgáltató köteles ismertetni a rendszeres karbantartás célját, valamint, hogy a szünetelés várhatóan mikor és milyen időtartamban következik be.
8.9. Amennyiben a Szolgáltatás szünetelése Szolgáltatónak felróható okból következik be, úgy Előfizető díjvisszatérítésre jogosult, az alábbiak szerint. A díjvisszatérítés mértéke a vállalt rendelkezésre állás alulteljesítése után 1%-os alulteljesítésenként az adott Szolgáltatáshoz kapcsolódó havidíj 10%-a, de legfeljebb összesen az adott havi havidíj 100%-a. Hosszabb díjfizetési időszak esetén havidíj alatt az időszaki díj egy hónapra arányos része értendő, így például éves díjfizetés esetén havidíj alatt az éves díj 1/12 része értendő. Szolgáltató a díjvisszatérítést a következő díjbekérő(kö)n írja jóvá, Előfizető kérésére.
8.10. Szolgáltató felhívja Előfizető figyelmét, hogy amennyiben valamely funkció vagy komponens „Beta” vagy hasonló jelzéssel üzemel, az ilyen funkció még nem esett át teljes körű tesztelésen, ezek működése nem garantált. A vállalt rendelkezésre állás vagy más szolgáltatási szint az ilyen funkciókra, illetve komponensekre nem terjed ki.
8.11. Szolgáltató a kötbér mértékén túl a Szolgáltatás szüneteléséből adódó károkért nem felel.
8.12. Amennyiben Szolgáltatónak felróható hibából adódó szünetelés időtartama
- folyamatos szünetelés esetén egy alkalommal a 12 órát, vagy
- egymást követő 3 hónapon belül a 40 órát
meghaladja, az a Szerződés Szolgáltató általi súlyos megszegését jelenti. Ilyen esetben Előfizető a Szerződést azonnali hatállyal felmondhatja.
8.13. Bizonyítottan a Szolgáltató hibájából előállt adatvesztés esetén Szolgáltató általány kártérítést köteles fizetni Előfizető részére. Az általány kártérítés összege megegyezik a Szolgáltatásra eső tárgyhavi díj, előre fizetés esetén a díjnak az adott hónapra eső összegével. Előfizető tudomásul veszi, hogy a Szolgáltatások nyújtásának sajátosságai miatt Szolgáltató ezen túlmenően nem felel az adatvesztés miatt keletkezett károk kiküszöböléséhez szükséges költségekért.
8.14. A fenti korlátozások nem vonatkoznak a szándékosan, súlyos gondatlansággal vagy bűncselekménnyel okozott, továbbá az életben, testi épségben, egészségben okozott károkra. A Szerződés szerinti díjak a jelen pont szerinti felelősségkorlátozásra is tekintettel kerültek megállapításra.
8.15. Előfizető tudomásul veszi, hogy a Szolgáltatási Csomagok tárterülete és egyéb működési paramétere korlátozott, túlhasználat nem megengedett; nagyobb vagy kisebb tárterület és eltérő működési paraméterek igénybevételére a Szolgáltatási Csomag váltása útján van lehetőség.
8.16. Előfizető a Szolgáltatást harmadik személy(ek)re át nem ruházhatja Szolgáltató előzetes engedélye nélkül. E kötelezettség megszegése a Szerződés súlyos megszegésének minősül és arra hivatkozva Szolgáltató jogosult a Szerződést azonnali hatállyal felmondani.
8.17. A Szolgáltatás részletes technikai feltételeit, szolgáltatásminőségi követelményeit, valamint a Szolgáltatáshoz kapcsolódó támogatási szolgáltatásokat (ideértve a karbantartási ablakokat is) a Szolgáltatás honlapja tartalmazza. Szolgáltató jogosult e technikai paraméterek egyoldalú módosítására, az alábbiak szerint:
- ha a módosítás alapjaiban érinti a Szolgáltatás jellemzőit, úgy azokat Szolgáltató az ÁSZF módosítás szabályai szerint jogosult egyoldalúan módosítani;
- ha a módosítás nem érinti alapjaiban a Szolgáltatás jellemzőit, azokat Szolgáltató bármikor jogosult egyoldalúan módosítani, külön bejelentési kötelezettség nélkül.
8.18. Szolgáltató jogosult (de nem köteles) az Előfizető által futtatott programokat a törvényességi szempontok betartása miatt időközönként ellenőrizni. Amennyiben észleli, hogy az Előfizető megsérti a Magyar Köztársaság szerzői és szomszédos jogokra vonatkozó jogszabályait vagy más a Büntető Törvénykönyvbe ütköző cselekményt folytat, úgy jogosult a Szolgáltatás felfüggesztésére vagy korlátozására, és a Szerződés azonnali hatályú felmondására.
8.19. Előfizető minden elvárhatót megtesz spammelés megakadályozására.
8.20. Szolgáltató jogosult a Szolgáltatás részleges vagy teljes korlátozására, amennyiben biztonsági incidenst észlel, melynek forrása az Előfizető Szolgáltatása. Ilyen biztonsági incidensnek számítanak többek között az alábbi esetek: spammelés, adathalász weboldal kiszolgálása, kártékony program terjesztése, hálózati támadásban való részvétel.
8.21. Az Előfizető elfogadja az Internet Szolgáltatók Tanácsa (ISZT) által támogatott hálózathasználati irányelveket, melyek a http://www.iszt.hu/iszt/aup.html lapon meghirdetésre kerültek.